05:36|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1400 - 11:44
کد خبر: 16464
یادداشت:

زباله؛ بلای جان محیط زیست و بهداشت کلانشهر ارومیه

انباشت و ریختن زباله در معابر و خیابان‌های کلانشهر ارومیه به یک فرهنگ غلط تبدیل شده و عدم توجه به جمع آوری آن در فصل گرما معضل بزرگی در شهر به وجود آورده است.
زباله؛ بلای جان محیط زیست و بهداشت کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش روز افزون جمعیت در کلان شهرها باعث شده تا مصرف خانوارها افزایش پیدا کند و زباله بیشتری نیز تولید شود. چندین سال است که یکی از عوامل و عادت‌های غلطی که روزانه آن را در سطح شهر مشاهده می‌کنیم پرت کردن و انباشت زباله در کوچه و خیابان است.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان مبنی بر انباشت زباله در کوچه و خیابان‌های شهر ارومیه، نشان از عملکرد و خدمات ضعیف از سوی ارگان‌های مربوطه دارد و  و مردم به شدت از این مسئله دلخور و گلایه‌مند هستند.  

با توجه به اینکه در فصل گرما قرار گرفته‌ایم انباشت زباله در کوچه و خیابان شهر ارومیه باعث ایجاد بوی نامطبوع و همچنین هجوم حشرات موزی به این مکان‌ها می‌شود. 
 
از طرفی هم در برخی مناطق نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر بدون بازیافت رها می‌شوند که به دلیل عدم مدیریت منسجم شهری در جمع‌آوری آن، نخاله‌ها به صورت غیرقانونی انباشته شده و باعث آلودگی محیط زیست و بدمنظر شدن چهره شهری می‌شوند.

ضروری است فرهنگ‌سازی لازم در زمینه کاهش تولید پسماند کنترل و جلوگیری از انباشت زباله در کوچه و خیابان شهر ارومیه توسط مردم به صورت منظم رعایت شود تا بهداشت شهری و چهره پاکیزه شهر مورد توجه همگان قرار گیرد.

ارومیه به عنوان یک کلانشهر با گذشت چندین سال همچنان دچار این مسئله می‌باشد که متاسفانه بی‌توجهی مسئولین مربوطه و برخی از شهروندان حل این موضوع را ناممکن به نظر می‌رساند.

متاسفانه ورودی‌هاي شهر ارومیه به يک زباله‌دان بزرگ تبديل شده است و طبيعت اين شهر را نابود می‌کند و همچنين تهديد جدی براي سلامت شهروندان منطقه شده است لذا مسئولين برای حل اين مشکل بايد چاره‌ای بجويند.

این یک زنگ خطر است و این وضعیت زیبنده کلانشهر ارومیه نیست. لازم است در این خصوص یک برنامه مدون مشخص و ارائه شود تا به سمت شهری سالم تر پیش برویم و این امر بسیار ضرورت دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید