17:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1400 - 10:23
کد خبر: 16461
یادداشت:

بر هم زدن چهره شهر توسط مدعیان توسعه شهری!

تبلیغات شورای اسلامی شهر ارومیه در حالی روو به پایان است که در و دیوار شهر به محاصره پوسترها و تصاویر نامزدهای انتخاباتی درآمده است. تصاویر نامزدهای انتخاباتی بر روی دیوار که هیچ، در جای جای شهر از تنه درختان، ترانس برق و نیمکت های پیاده رو، تابلوهای علائم راهنمایی، رانندگی و... خودنمایی می کند.
بر هم زدن چهره شهر توسط مدعیان توسعه شهری!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ایجاد ده‌ها کانال و گروه تبلیغاتی با ممبرها و فیک‌های هزاران نفری این روزها بسیاری از شهروندان را در فضای مجازی کلافه کرده است، شعارها و تبلیغات کذایی نیز روح و روان بیشتر مردم را این روزها  آزار می‌دهد.

نهادهای نظارتی با اینکه از چند ماه پیش مدام از برخورد با تخلفات انتخاباتی سخن می‌گویند اما  کمتر اقدامی از سوی آنها در این زمینه دیده می‌شود، آنها بیانیه و اطلاعیه می‌دهند و نامزدهای متخلف از قانون همچنان خلاف مقررات عمل می‌کنند.

اقدامات تخریبی نامزدها و هواداران آنها تنها به چسپاندن پوستر در همه نقاط شهر خلاصه نمی‌شود، شعارنویسی بر دیوار منازل، معابر و جدول خیابان ها و حتی آسفالت خیابان‌ها نیز از سوی آنها رایج است.

در کنار همه اینها، سد معبر و ایجاد مزاحمت و ترافیک نیز رهاورد اقدام‌های خلاف قانون نامزدهای شورای شهر در ارومیه و هواداران آنها در خیابان های شهر در روزهای تبلیغات انتخاباتی است.

با اینکه ستادهای انتخاباتی بیشتر نامزدها مملو از جمعیت بوده و نشانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، آنها علاوه بر فضای سربسته ستادهای خود به بهانه کرونا؛ پیاده‌روها، فضاهای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها را نیز به اشغال خود درآورده‌اند، اغلب مراسم سخنرانی‌ در فضاهای باز در بوستان‌ها و پیاده‌روها انجام می‌شود و ازدحام در بیشتر نقاط شهر مشاهده می‌شود.

در این میان به هنگام شب ردیف شدن هواداران نامزدها در خیابان‌ها و پخش تراکت و پوستر نامزدهای شورای شهر ترافیک‌ سنگینی در سطح شهر ایجاد کرده و باعث مزاحمت برای شهروندان می‌شود، حالا نکته جالب اینجاست با وجود طرح محدودیت شبانه این همه ماشین در سطح شهر چه می کنند؟ شاید همگی دارای کارت تردد هستند! قابل توجه آقایان راهنمایی و رانندگی، تا چند روز گذشته بسیاری از شهروندان را که حتی در خانه خود نشسته بودند را جریمه می کردید؛ اما حالا تا پاسی از شب ماشین ها در خیابان های سطح شهر در حال بوق زدن و ایجاد ترافیک هستند،  اما دیگر نه تنها از جریمه خبری نیست بلکه حتی دریغ از کوچکترین برخورد تاز سوی پلیس راهنمایی و رانندگی!

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کاندیداها باید بیشتر از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغاتشان استفاده می کردند نه اینکه در این بحران کرونا طرفداران خود را به تجمع در ستادهای خود دعوت کنند و باعث اوج گیری دوباره کرونا در شهر شوند چه بسا بسیاری از این طرفداران ناقل این ویروس باشند.

سخن آخر اینکه، چسپاندن پوستر در هر نقطه از شهر و نوشتن شعارهای تبلیغاتی در کف پیاده روها و خیابان ها و دیوارهای شهر، از سوی اغرادی که مدعی آبادانی شهر هستند واقعا جای بسی تامل دارد! آیا این نامزدها از این مسئله اطلاع ندارند که شهرداری برای نظافت و زیباسازی سیما و منظر شهری هزینه‌های فراوانی متحمل شده و نصب تبلیغات پوستر و تراکت‌های تبلیغاتی در مکان‌های غیرمجاز به شهر و شهرداری خسارت‌های سنگینی وارد می‌کند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید