18:14|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1400 - 09:52
کد خبر: 16460
حس خوب مشارکت؛

شورسیاسی رای اولی‌ها در انتخابات 1400

با نزدیک شدن به موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رای اولی‌ها با حضور در انتخابات و با رسیدن به سن تکلیف سیاسی خود، در جهت توسعه و پیشرفت شهر و کشور خود موظف‌اند انتخابی آگاهانه و عاقلانه داشته باشند.
شورسیاسی رای اولی‌ها در انتخابات 1400

سرویس سیاسی باریش نیوز،در حال حاضر در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها قرار داریم، انتخاباتی که با توجه به شرایط موجود می‌تواند بسیار سرنوشت ساز باشد.

خاطره تلخی که شهروندان از ناکارآمدی تعدادی از اعضای شورای شهر در دوره پنجم در اذهان خود دارند، شاید تلنگری باشد که مردم و به خصوص جوانانی که قرار است اولین تجربه خود را در عرصه سیاسی تجربه کنند، با دقت بیشتری افراد را انتخاب کنند.  

در این میان اشتیاق نوجوانان رای اولی برای نخستین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت آتی کشور و شهر و تجربه حس نخستین رای، بسیار چشمگیر و ستودنی است تا اولین مهر حضور را در شناسنامه‌های خود ثبت کنند.

رای اولی‌ها به دلیل سنین نوجوانی و جوانی آینده را روشن‌تر می‌بینند و امیدوارترند و حضور آن‌ها در انتخابات می‌تواند در افزایش شور و نشاط فضای انتخاباتی مؤثر باشد.

نکته لازم الذکر این است که در حال حاضر بسیار ضروری است که جوانان در انتخاب افراد اصلح و شایسته نهایت دقت را داشته باشند و براساس بینش و شناخت دقیقی از نامزدها، بهترین‌ها را بر کرسی ریاست جمهوری و همینطور شوراها بنشانند تا بهترین سرنوشت برای ملت رقم بخورد.

جوانان می‌توانند برای شناخت دقیق از کاندید مورد نظر از تجارب بزرگترها استفاده و در این زمینه با افرادی که سواد سیاسی دارند مشورت کنند زیرا رای صحیح آن‌ها می‌تواند زمینه ساز پیشرفت شهر و کشور شود.

در ادامه جوانان بایستی این نکته مهم را در نظر بگیرند که انتخاب غلط در مسائل مختلف شاید تاثیر چندانی بر زندگی و آینده افراد نداشته باشد، اما اگر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها انتخاب غلطی داشته باشند، تاثیر آن در جامعه نمایان خواهد شد.

شاید عده‌ای بیان کنند یک رای تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، اما این حرف کاملا بی‌منطق می‌باشد، زیرا همین یک رای سرنوشت‌ساز است و انتخاب صحیح می‌تواند ایرانی آباد و مستقل را به دنبال داشته باشد و تاثیرات فراوانی به‌منظور برای بیان حرف‌ها در برابر قدرت‌های بزرگ به دنبال خواهد داشت.

در آخر انتظار می‌رود رای اولی‌ها با انتخاب آگاهانه و بررسی جزئیات توانایی و عملکرد کاندیدا مسیر پیشرفت را برای آینده کشور و شهر مهیا سازند.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید