01:53|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1400 - 10:38
کد خبر: 16455
یادداشت:

بازار داغ تخفیف‌های تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای!

بازار این روزها علاوه بر اینکه قیمت‌های ثانیه‌ای و سلیقه‌ای را تجربه می‌کند که نبود نظارت کافی و مستمر باعث شده که قیمت کالاها در اغلب فروشگاه‌های سطح شهری سلیقه‌ای شود که در پی آن سفره‌های مردم را بیش از پیش کوچک کرده و مسئولین نیز گویی دغدغه کنترل قیمت ها را ندارند.
بازار داغ تخفیف‌های تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در حالی که شرایط اقتصادی در آذربایجان غربی در وضعیت مطلوبی نبوده، افزایش قیمت‌ها یکی از بزرگترین شکایات مردم است.

متاسفانه قیمت‌ها دیگر به افزایش‌های ماهیانه هم اکتفا نمی‌کنند و روزانه و حتی ساعتی باید شاهد این جهش‌ها باشیم چنانکه کم‌کم فرهنگ امروز خرید نکنید فردا گران‌تر می‌شود در حال نهادینه شدن در جامعه است.

با گذر از فروشگاه‌های سطح شهری شاهد آن خواهیم بود که برخی از فروشگاه‌ها با ترفندها به اعمال تخفیف‌های صوری اقدام کرده‌اند که در واقعیت حتی با اعمال این تخفیف‌ها هم قیمت کالاها از قیمت واقعی بیشتر می‌شود.

شهروندان بی توجه به قیمت روی کالا نیز باید، هم قربانی افزایش قیمت‌ تمام‌شده کالاها شوند و هم قربانی فزون‌خواهی برخی فروشگاه ها.

ارائه تخفیف‌های ویژه در برخی فروشگاههای زنجیره‌ای از نظر برخی شهروندان نه تنها تخفیف نیست، بلکه به گفته برخی شهروندان اجناس خریداری شده برای آنها گران‌تر از سایر مغازه‌های عرضه‌کننده اجناس مشابه بوده است.

در میان این آشفتگی قیمت در مواجهه با عرضه کالا، تنها گروهی که سود می‌برند فروشگاه‌ها هستند و دولت نیز از این روند، از نظر اقتصادی، سود زیادی نصیبش نمی‌شود و اما ضررکننده نهایی، این شهروندان‌اند که از هر دو سو دچار خسران می‌شوند.

در ادامه می‌توان گفت مشکل اصلی در این زمینه، نبود سیستم جامع نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و این بی‌نظارتی موجب شده، برخی فروشندگان از فرصت موجود بهره‌ برده و قیمت کالاها را تا جایی که ممکن است بالا ببرند و یا با مخدوش کردن قیمت اصلی، قیمت‌های سلیقه‌ای بر آن اعمال می‌کنند.

در فضایی که قیمت‌ها مدام بالا می‌رود و با این شرایط مسئولین نظارتی همچنان ادعا می‌کنند تخلفی صورت نمی‌گیرد و همه چیز تحت کنترل آن‌هاست ولی شرایط موجود برخلاف اظهارات آن‌ها می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در جهت کاهش دغدغه‌های موجود و فشارهای اقتصادی وارده بر مردم برنامه‌هایی را اتخاذ و با خاطیان این امر برخورد جدی به عمل آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید