09:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400 - 13:08
کد خبر: 16437
متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان

پاسخ دکتر رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان به سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان باریش نیوز
پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان


1.سوال مخاطب: پسرم ۱۳ سال سن دارد با قد ۱۳۹ و وزن ۳۲ مشکلاتی از جمله بوی بد دهان و کم‌خونی آنمی دارد و در ضمن مواقعی که غذا می‌خورد یا معده‌اش خالی می‌ماند دل درد می‌گیرد، آیا درمانی وجود دارد؟
پاسخ پزشک: با توجه به  مشکلاتی از جمله دل درد و کم‌خونی و بوی بد دهان بایستی بعد از معاینه بالینی و بررسی آزمایشات لازم در خصوص درمان تصمیم‌گیری شود.

2.سوال مخاطب: پسرم 13 سال دارد و نمی‌تواند با بینی تنفس کند و وقتی دهانش را می‌بندد حالت خفگی به آن دست می‌دهد؛ علت چیست و آیا راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد؟
پاسخ پزشک: در مورد این سوال که نوجوان نمی‌تواند از راه بینی نفس بکشد احتمالاتی مثل رینیت آلرژیک، پولیپ بینی و انحراف بینی مطرح است که بایستی توسط متخصص کودکان بررسی و در صورت نیاز به متخصص گوشی حلق و بینی ارجاع داده شود.

3.سوال مخاطب: در رابطه با پسرم که سه سال دارد وقتی عصبانی می‌شود پاهایش را پیچ می‌دهد و از مفصل لگنش به شدت صدا میاد ولی بخاطر کرونا هنوز نتونستم دکتر ببرمش، آیا مشکل خاصی وجود دارد و درمانی دارد؟
پاسخ پزشک: معمولا توصیه ما در مورد حملات خشم در کودکان زیر ۵سال توصیه به مدارا و همراهی با کودک است و متاسفانه شرایط کرونا هم این مورد را تشدید کرده فلذا استفاده از محیط‌های باز مثل بردن بچه به پارک و فضاهای باز،  بازی با هم سن و سالهایش می‌تواند در رفع تنش و اضطراب کودک مفید باشد، البته صدای مفاصل طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

آدرس و شماره تماس دکتر رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان ۳، طبقه 2

شماره تماس: 09153414736_33431204
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید