06:57|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400 - 12:20
کد خبر: 16435
یادداشت:

بیخیالی برخی از کارمندان ادارات، ارباب رجوعان را کلافه کرده است

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صف‌های طولانی ارباب رجوع در برخی از ادارات و سازمان‌های استان هستیم که زمینه کلافگی و اعتراض مردم را فرآهم آورده که خواستار رسیدگی مسئولان ذی‌صلاح در این زمینه می‌باشند.
بیخیالی برخی از کارمندان ادارات، ارباب رجوعان را کلافه کرده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدت‌هاست که تکریم ارباب رجوع در میان مسئولان زبان به زبان می‌چرخد و هر نهاد و مسئولی که به میدان می‌آید و وعده‌هایی در این باره می‌دهند، درحالی که با گذشت سال‌ها همچنان شاهد درگیری‌های لفظی ارباب رجوع با کارمندان هستیم و در این بحث‌ها تنها کسانی که آسیب می‌بینند شهروندان عادی می‌باشند، چرا که هزاران ترفند برای قبولاندن شکست از سوی کارمندان بر آنان اعمال می‌شود.

امروزه کارمندان برخی ادارات به خود اجازه هرگونه برخورد با ارباب رجوع را می‌دهند بطوریکه در برخی مواقع صف‌های طولانی از مردمی که در انتظار پایان خوش و بش‌های کارمندان هستند، به وضوح دیده می‌شود.

متاسفانه در مقابل این موضوع هیچ کسی جرات اعتراض ندارد، اگر هم اعتراضی داشته باشد باید قید حل شدن کار اداری خود را بزند و در این میان چیزی که ذهن را درگیر می‌کند فقدان رعایت حقوق شهروندی در بین کارمندانی است که ادعای کاربلد بودن را می‌کنند.

اینکه کارمندان در ساعات غیر از استراحت در عوض رسیدگی به امورات ارباب رجوع مشغول بگو بخند با همکاران و یا ..... باشند، یک تخلف بارز است که طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، جرم محسوب می‌شود.
از طرفی هم واقعیت تلخی که در این میان به چشم می‌خورد این است که از نظر برخی مدیران هرچه ازدحام مردم در راهروهای سازمان بیشتر باشد به اصطلاح پرستیژ آن ارگان نیز بیشتر است، گویی که وقت و زندگی مردم در این شیوه به سخره گرفته شده و تحقیر می‌شود!

در پایان بایستی گفت همه چیز را نمی‌توان با برخوردهای قانونی حل کرد و بهتر است در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم توسط نهادها و مسئولین مربوطه در جهت تکریم از ارباب رجوع در میان کارمندان نهادینه شود و با کارمندان متخلف در این زمینه برخوردهای لازم به عمل آید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید