20:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1400 - 11:40
کد خبر: 16427
یادداشت:

قیمت بالا و کیفیت پایین نان صدای شهروندان ارومیه ای را در آورده است

این روزها شهروندان ارومیه ای، نسبت به کیفیت پایین نان معترض شده اند تا جایی که برخی مدعی هستند علیرغم قیمت های بالا، بخشی از نان، دور ریز و به ضایعات تبدیل می شود.
قیمت بالا و کیفیت پایین نان صدای شهروندان ارومیه ای  را در آورده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پخت نان این روزها در ارومیه وضعیت خوبی ندارد و  گلایه مردم را بیشتر کرده است و این گلایه را به راحتی می توان از رفتار مردم  هنگامی که برای خرید نان به نانوایی ها مراجعه می کنند مشاهده کرد. نانی که مسئولان وعده داده بودند با برداشته یارانه آن و آزاد شدن قیمت ها کیفیت ان افزایش پیدا خواهد کرد اما بعد از گذشت چندین سال جز گرانی ، نان دیگری برای مردم در بر نداشته است.

این روزها کیفیت پایین نان در شهر بسیار مشهود است و به نظر می‌رسد کسی مسئولیت نظارت بر آن را برعهده ندارد.

مسئولان باید در این زمینه اقدامی اساسی انجام دهند چون هستند اقشاری که تنها ماده غذایی مصرفی شان در شرایط اقتصادی فعلی نان است و نان‌های عرضه شده در نانوایی‌ها گاه خمیر، گاه ترش و گاه سوخته و شور است و شهروندان مجبور هستند قسمت عمده‌ای از  آنها را به عنوان نان خشک به دستفروشان بفروشند و یا خوراک حیوانات کنند و همه این ها در حالی است که برخی نانوایی‌ها مشکل اصلی بی کیفیتی نان  را بردوش بی کیفیتی آردها می‌گذارند.


نان غذای اصلی اکثر مردم به خصوص قشر ضعیف و کارگر جامعه محسوب می‌شود اما گرانی نان که امسال هم تکرار شده در حالی است که شاهد اتفاق خوبی برای ارتقا کیفیت آن نیستیم و این امر خود باعث آزرده خاطر شدن شهروندان شده است.

مسئولان باید بدانند که نان به عنوان کالایی اساسی و ضروری دارای اهمیت ویژه ای در سبد مصرفی خانوارها بوده و غذای اصلی و پایه بسیاری از شهروندان  را تشکیل می دهد، وجود هرگونه مشکل کیفیت در کنار افزایش قیمت می تواند به سلامت مردم و معیشت مردم لطمه وارد کند.

بسیاری از نانوایی‌ها به طور خودسرانه قیمت نان را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند و ادعای نانوایان برای افزایش قیمت خودسرانه نان، این است که حق بیمه و خمیرمایه گران شده و دیگر با قیمت قبلی، پخت نان برای آن‌ها صرف ندارد.

سخن آخر اینکه، با افزایش قیمت نان به عنوان غذای اصلی هر خانواده، می‌توان گفت حداقل کیفیت و مرغوبیت آن کمترین انتظار و توقع مردم است؛ حال که برای گرانی نان صدایشان به جایی نمی‌رسد، پس حداقل انتظار همین با کیفیت بودن نان است و متأسفانه آن هم با کیفیتی پایین تر از همیشه به سفره های خانه‌هایشان می‌رسد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید