15:02|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1400 - 11:10
کد خبر: 16424
با آغاز تبلیغات انتخاباتی؛

چهره شهر را مخدوش نکنیم!

در اولین روز آغاز تبلیغات ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ارومیه هر کجای شهر را که نگاه بیندازید با منظرۀ ناپسند ناشی از آلوده کردن شهر با کاغذهای انتخاباتی مواجه می‌شوید، تصاویری که در عرض یک روز چهره‌ای بسیار نامناسب به شهر بخشیده است.
چهره شهر را مخدوش نکنیم!

سرویس سیاسی باریش نیوز، در آستانه 28 خرداد 1400 و روز انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، در هر نقطه از شهر پوسترهای نامزدها خودنمایی می‌کند.

یکی از مرسوم‌ترین شیوه تبلیغات انتخاباتی نصب پوسترهای کاغذی در سطح شهر می‌باشد، اما این روش تبلیغاتی امروزه برای مردم هیچ اهمیتی ندارد و سنتی به شمار می‌رود، از طرفی هم به دلیل اینکه تعداد نامزدهای انتخاباتی آنقدر بالاست که مردم توانایی شناختن آنها از یکدیگر را ندارند.

در ادامه می‌توان گفت فضای عمومی، دیوار منازل مردم و خیابان‌ها بخشی از حق الناس و در واقع چهره بیرونی شهر است که مردم در ترددهای روزانه با آن مواجه می‌شوند، با این حال چسباندن کاغذهای تبلیغاتی می‌تواند تاثیر بسزایی بر روح و روان شهروندان بویژه دانش آموزان و کودکان هنگامی که چنین جلوه‌های ناهنجاری را می‌بینند، داشته باشد.

متاسفانه در هر دوره انتخابات اصول تبلیغات قانونی در شهر بیان می‌شود با این وجود بسیاری از نامزدها به اصول درست تبلیغاتی پایبند نیستند و باعث لطمه زدن به چهره شهر و تحمیل هزینه‌های گزاف برای پاکسازی تبلیغات در برهه پس از انتخابات می‌شوند.

طبق ماده 63 آیین نامه اجرائی قانون انتخابات شورای شهر و روستا، الصاق هر گونه عکس، آگهی و آثار تبلیغاتی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی،تابلوی بیمارستان‌ها، مکان‌ها و مؤسسات آموزشی و تابلوهای نصب شده در‌معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، تابلوها و املاک بخش خصوصی مگر با رضایت مالکین یا متصرفین، صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن،‌پست‌های برق و تلفن و هرگونه تابلوی راهنما ممنوع است و مرتکبین تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 با دیدن کاغذهای تبلیغاتی شهروندان اظهار می‌کنند نامزدهای انتخاباتی که قرار است نماینده مردم در راستای آبادانی و توسعه شهر شوند باید خود قبل از بقیه مردم قوانین را رعایت کنند، حفظ و نگهداری از شهر برای آن‌ها باید اهمیت داشته باشد و قوانین تبلیغاتی را رعایت کنند و توجه به زیبا نگه داشتن شهر و اهمیت دادن به حقوق شهروندان بایستی در اولویت برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی قرار داشته باشد.

در پایان کاندیداها باید این نکته را در نظر بگیرند که مردم نسبت به گذشته بسیار آگاه‌تر هستند و آلوده کردن شهر توسط نامزدهای انتخاباتی قطعا در رای دادن مردم به آن‌ها تاثیرگذار است و از مسئولین نظارتی در این باره نیز انتظار می‌رود با خاطیان این امر برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید