15:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1400 - 10:20
کد خبر: 16423
در آستانه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر؛

نامزدهایی که خودشان هم نمیدانند با چه هدفی آمده اند!

این روزها بسیاری از افراد نا آگاه با قوانین، وظایف و تکالیف شوراها، با استفاده از خلاهای موجود در قانون انتخابات شوراها به مرحله انتخابات راه یافته اند، که متاسفانه این روند در انتخابات گذشته نیز برقرار بوده و شوراهای حاشیه دار و جنجالی اخیر نیز محصول نامزدهای خروجی از چنین انتخاباتی هستند که گفته می شود؛ یکی از سست‌ترین و بی‌پایه‌ترین قانون‌های نظارتی و انتخاباتی در کشور را داراست.
نامزدهایی که خودشان هم نمیدانند با چه هدفی آمده اند!


سرویس سیاسی باریش نیوز، نبود تخصص و نداشتن برنامه مدون و متناسب با ظرفیت‌های شهر و همچنین نبود فیلترهای مناسب برای احراز صلاحیت‌های کاندیداهای ورود به شوراهای شهر موجب تشکیل شورا با حداقل کارایی و همچنین بعضاً باعث به وجود آمدن فساد در بدنه شوراها می‌شود که در نهایت نارضایتی مردم و پسرفت شهری را در پی خواهد داشت.

مردم باید به این بلوغ واشراف سیاسی و اجتماعی برسند که در مدیریت در شهری  به دنبال نیروهایی بگردند که علیرغم سابقه خدمت خالصانه به دنبال مقام و قدرت نیستند و به اصرار برای خدمت رسانی پا به عرصه خدمت می گذارند و قطعا نتیجه چنین نگرش و اقدامی را به سرعت در پیشرفت وآبادانی و خدمات شایان به شهر خود خواهند دید.

اگر از بسیاری از افرادی که کاندیدای شورای شهر شده اند پرسیده شود که علت کاندیداتوری آنها چیست نمی توانند پاسخ مناسبی بدهند، اگر به شعار بسیاری از این اشخاص دقت کرده باشید مثلا ساختن شهری آباد، شهری آرمانی، سازندگی وآبادانی ، اقتدار و سربلندی و گاها شعارهایی که بسیار تعجب برانگیز است .

اینگونه شعارپردازی ها بدون آنکه فرد بداند اصولا قانون گزار چه وظایف واختیاراتی را به اعضای شورای شهر داده منجر به همین عاقبتی می شود که هر دوره کاندیداهای جدید عملکرد شورای قبلی را به چالش کشیده و آنها را استیضاح می کنند که چه سود و منفعتی ی برای شهر داشته وچه خدماتی انجام داده اند، موضوعی که فرا روی کاندیداهای امروز است نیز دقیقا همان وعده های ناممکن و خارج از توان واختیاری است که این کاندیداها به مردم می دهند و کاندیداهای دوره بعد نیز دوباره همین مسائل را در مورد آنها بازگو می نماید!

متاسفانه شورای شهر اغلب به دلیل ورود افرادی که آشنایی با مدیریت شهری، وظایف شهرداری و اختیارات و وظایف شورای شهر نداشتند به بیراهه رفته و تمام هم و غم اعضاء معطوف به شهرداری شده و تصور می کنند که وظیفه آنها فقط رسیدگی به لوایح شهرداری است و توجه صرف به شهرداری و اختیار عزل ونصب شهردار و بس...

در این میان، گاها در دوره های قبل مشاهده شده که برخی  از اعضای شورا به انحرافاتی ازجمله امر ونهی به مدیران وحتی پرسنل شهرداری، تحمیل کارمندان عمدتا ناکارآمدو فاقد تخصص به شهرداری و به فساد کشاندن پیکره اداری شهرداری ، دخالت در امور شهرداری، تحمیل مدیران نالایق و ناتوان که به واسطه ارتباط غیرقانونی برای خود جایگاه ساخته اند، بهره برداری سوء و غیر قانونی به نفع بستگان، وابستگان جناحی، حامیان مالی دوران تبلیغاتی خود و امثال آن کشانده که متاسفانه همه این عوامل آفتی هم برای شهر و هم شهرداری است .

سخن آخر اینکه بیاییم با اندکی تأمل افرادی را انتخاب کنیم که نه شهر را دچار معضلات تاریخی کنند و نه آنکه با تصمیمات خود رشد تک بعدی را به شهر تحمیل سازند و در بخش‌های اساسی شهر را دچار یک عقب ماندگی جبران ناپذیر نمایند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید