18:16|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 12:38
کد خبر: 16422
یادداشت:

ادامه گرانی های لجام گسیخته در روزهای پایانی دولت

3 ماه از سال ۱۴۰۰ می‌گذرد و علی رغم تمام وعده‌های داده شده از سوی دولتمردان مبنی بر جلوگیری از افزایش بی ضابطه قیمت کالاها، به ویژه کالاهای اساسی، آنچه که رخ داد خلاف این وعده‌ها و رشد لجام گسیخته قیمت‌ها آن هم به صورت رسمی بود که از جمله آنها باید به تغییر قیمت شکر، مرغ، روغن، نان، سیمان، لبنیات و... اشاره کرد.
ادامه گرانی های لجام گسیخته در روزهای پایانی دولت

سرویس اقتصادی باریش نیوز، به نظر می‌رسد دولت در این روزهای پایانی عمر خود اهمیتی به وضعیت بازار و به ویژه قیمت کالاها نمی‌دهد و همچون مردم منتظر به اتمام رسیدن دوره خود است. خطری که در این باره وجود دارد تهدید معاش مردم و جولان سودجویان و دلالان در بازار است که با سوءاستفاده از این شرایط هر روز یک نرخی برای کالاها اعلام کنند و با انبار کردن کالاها، رسما بازار را در دست بگیرند.

بی تدبیری و عدم شفاف سازی در خصوص نحوه تعیین و تغییر قیمت‌ها که زمینه سواستفاده برخی افراد را فراهم کرده است، موجب شده طی یک سال گذشته قدرت خرید عموم مردم با مییانگینی حدود 50 درصد کاهش یابد؛ این یعنی بسیاری از مردم در دهک‌های پایین‌تر درامدی قرار گرفته اند.

مشکلات مربوط به گرانی و تورم مردم را به معنی واقعی خسته کرده و نکته آزار دهنده این است که بسیاری از این گرانی‌ها به تحریم و دلار ربطی ندارد و ریشه در سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی مسئولان دارد، مسئولانی که فقط به دنبال قدرت و حفظ جایگاه خود هستند و از مردم غافل‌ شده‌اند.

متأسفانه قیمت برخی اجناس در بازار به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد و برخی اجناس نیز روز به روز کمیاب‌تر می‌شوند که این امر وضعیت را برای مردم سخت و آنان را نسبت به آینده نگران کرده است.

حال سوال اینجاست آیا واقعا مسولین دولت می دانند که مردم در رنج هستند و کاهش قدرت خرید آن ها  تورم و گرانی های لجام گسیخته نفس آن ها را بریده است ؟ آیا دولتمردان می دانند که تورم کمر مردم را شکسته ، تولید کنندگان را فلج و قامت مردم را خم کرده است؟


سخن آخر اینکه، روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی در بازار شروع شده است که گویا دولت حتی در آخرین روزهای عمر خود هنوز تصمیمی برای مدیریت این اوضاع نداشته و ر ترجیح می دهد بر طبل این گرانی ها بیشتر از هر زمانی بکوبد. اما سوال ابسیاری از مردم این است که براساس کدام استدلال این افزایش  قیمت ها شروع شده است؟؟

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید