05:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 11:45
کد خبر: 16421
یادداشت:

تداوم سایه سنگین گرانی میوه‌های نوبرانه در ارومیه

جولان میوه‌های نوبرانه و بهاری، امپراطوری جدیدی را برای خود به راه انداخته‌اند و با اینکه گاهی کیفیت مناسبی هم ندارند، اما به هر حال وقتی حرف از میوه‌های نوبرانه پیش می‌آید همه چیز رنگ دیگری به خود می‌گیرد و پای قیمت‌های سلیقه‌ای به میدان می‌آیند.
تداوم سایه سنگین گرانی میوه‌های نوبرانه در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها فشار اقتصادی و بیکاری را در هر نقطه‌ای از شهر می‌توان مشاهده کرد؛ گویی که شهروندان هرچه‌قدر می‌دوند، توان رسیدن به هزینه‌های زندگی را ندارند.

گرانی‌ها همه را کلافه کرده است و فشار اقتصادی مردم را به ستوه آورده است حال اگر در این بین کودکی هوس میوه نوبرانه‌ای کند غیر از شرمندگی پدری که توان خرید آن را ندارد چیزی نصیبش نمی‌شود.

با گذر از بازار شاهد میوه‌های بهاری و نوبرانه‌ای که چشم هر رهگذری را به سمت خود سوق می‌دهند خواهیم بود، برخی از این میوه‌ها با کیفیت پایین و قیمت‌های سر به فلک کشیده به فروش می‌رسند.

متاسفانه قیمت‌ میوه‌های نوبرانه امسال به حدی بالا رفته است که بسیاری از شهروندان می‌گویند قید خرید توت، گوجه سبز، توت فرنگی، گیلاس و زردآلو را زده‌اند و مردم این روزها به زور نان می‌خرند، چه برسد به نوبرانه.

از طرفی هم زیر سایه نظارت‌هایی که بر بازار اعمال می‌شود، قیمت میوه، در بالا و پایین شهر تفاوت می‌کنند و گاهی حدودا بین 15 تا 20 هزار تومان در یک کیلوگرم میوه تفاوت قیمت بین خیابان‌های بالا و پایین شهر وجود دارد.

گرانی‌هایی که همراه با روزهای کرونایی و فشارهایی که بر جان مردم چنبره انداخته، تحولاتی را در بازار میوه رقم زده‌اند.

این گرانی‌ها در حالی است که مسئولین مربوطه همچنان ادعا می‌کنند که نظارت کافی بر بازار وجود دارد و میوه‌ها با قیمت ثابت به فروش می‌رسند و گران فروشی در سطح شهری وجود ندارد.

با نهایت تاسف هستند میوه فروش‌هایی که میوه‌های تازه‌ و درشت‌تر را در داخل مغازه و فقط برای مشتریان پولدارشان رونمایی می‌کنند و قشر متوسط و ضعیف جامعه باید عزا بگیرند که فرزندانشان میوه‌‎های نوبرانه را یکبار هم نتوانستند بچشند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح به جای ادعاهای بی‌پایه و اساس چاره‌ای برای حل این مسئله که معضلی برای اکثریت شهروندان شده است، بیاندیشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید