22:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1400 - 12:27
کد خبر: 16413
یادداشت:

لزوم احداث پل عابر پیاده استاندارد در نقاط حادثه خیز کلانشهر ارومیه

احداث پل‌ عابرپیاده استاندارد در سطح شهر ارومیه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و می‌تواند از بروز تصادفات جلوگیری ‌کند و نیاز است افزایش و استاندارد سازی این پل‌ها باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
لزوم احداث پل عابر پیاده استاندارد در نقاط حادثه خیز کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، گسترش روز افزون زندگی شهری و به تبع آن افزایش خودرو‌ها، عبور عابران از معابر سطح شهری را با مشکل مواجه ساخته است به طوری که بیشتر قربانیان تصادفات رانندگی درون شهری و برون شهری را همین عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

و نمی‌توان انکار کرد که به اندازه افزایش تعداد خودروها امکانات تردد ایمن و راحت در سطح شهر برای عابرین بسیار کم است و از ظرفیت‌های مناسب در این رابطه استفاده نمی‌شود.

پل‌های عابر پیاده با هدف تردد آسان مردم در عبور و مرور از عرض خیابان در نقاط حساس و پرتردد شهر احداث می‌شود.

وجود پل هوایی در کلانشهر ارومیه با مشکلاتی روبه‌رو است که مهمترین موضوع کمبود پل‌های عابر پیاده در بسیاری از نقاط شهر به‌ویژه شهرک‌های حاشیه‌ای است که عبور و مرور امن شهروندان را مختل کرده است.

با گذر از سطح شهری ارومیه پل های عابر پیاده‌ای می‌بینیم که کاملا فرسوده شده و قابل استفاده نمی‌باشند و این مسئله به هیچ عنوان برازنده کلانشهر ارومیه نمی‌باشد.

یكی از دلایل اصلی استفاده نكردن عابران از پل‌های عابر پیاده، طولانی بودن مسافت رسیدن به این پل‌ها در بعضی نقاط است. هرچند پله برقی‌ها در پل‌های عابر می‌تواند این مشکل را برطرف كند.

از طرفی هم بسیاری از پل‌های عابر پیاده تبدیل به مكانی برای تكدی‌گری، فروش مواد مخدر شده است. گاه حتی دستفروشان بساط خود را در مسیر عابرانی كه قصد عبور از پل را دارند، پهن می‌كنند و مزاحم تردد آن‌ها می‌شوند. تابلوهای تبلیغاتی نیز مانند دیواره‌های پل را می‌پوشاند، به ناامنی عبور از پل می‌افزاید.

توجه به مسئله مدیریت شهری بسیار مهم است و انتظاری که مردم ارومیه از مدیران شهری دارند رفع چنین مشکلات کوچکی می‌باشد که تاثیر زیادی در جلب رضایت و ارزش جان مردم دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید