03:18|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1400 - 10:26
کد خبر: 16319
یادداشت:

مردم همچنان چشم انتظار واکسن سراسری

بیشتر از یک سال از همه‌گیری بیماری کرونا در کشور می گذرد و پس از ماه‌ها انتظار برای دستیابی به راهکاری مطمئن برای جلوگیری از پیشروی این بیماری، نخستین گروه‌ها واکسن کرونا را دریافت کردند و امیدها برای غلبه بر این بحران بیشتر شده است.
مردم همچنان چشم انتظار واکسن سراسری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بر اساس اعلام استاندار آذربایجان غربی طبق آخرین آمار تا کنون 75 هزار نفر در سطح استان واکسن کرونا دریافت کرده اند که این تعداد به صورت روزانه در حال افزایش می باشد.

مردم پس از 14 ماه تحمل محدودیت خسته شده اند و می خواهند کنار هم باشند، به هر حال دولتمردان تلاش می کنند؛ اما متاسفانه هنوز میزان واکسیناسیون کرونا در کشور و به دنبال آن استان ما آنچنان که باید رضایت بخش نبوده است.

دسترسی به واکسن یک حق انسانی است و دولت موظف است در اولین فرصت و با به کارگیری تمام ظرفیتهای ممکن نسبت به استیفای این حق اقدام نماید. ویروس کووید ۱۹ تاکنون ضررهای جانی، مالی، اقتصادی واجتماعی زیادی به کشور وارد کرده، بنابراین واکسیناسیون موثر علیه آن می تواند نقش مهمی در کنترل همه گیری و ضررهای آن داشته باشد.

هر چند ایمنی واکسن در بربابر این ویروس منحوس ۱۰۰درصد و زدن واکسن به معنای کنار گذاشتن پروتکل ها نیست اما به هر حال برای مردم به نوعی آرامش می آورد.

بسیاری از پزشکان معتقدند که اگر به زودي و تا اواسط تابستان به درصد بالايي از مردم واکسن زده نشود، پاییزی بسیار سخت در کشور خواهیم داشت و فقط در صورتی می توان گفت که کنترل این اپیدمی صورت می گیرد که حداقل 70 درصد از مردم واکسینه شده باشند.

سخن آخر اینکه واکسن، دغدغه مشترک این روزهای مردم است؛ ماده‌ای ارزشمند که علی‌رغم آنکه هنوز در هیچ نقطه ای از جهان نمی‌توان نتایج بلند مدتی برای تاثیرات یا عوارض احتمالی آن متصور شد اما می‌تواند امید و روحی دوباره به مردم بدهد و امیدوار بود که شرایط را به پیش از شیوع کرونا در جهان بازگرداند. اما این پرسش در ذهن مردم کشور ما همچنان باقی است که بلاخره چه زمانی انتظارها به پایان می رسد و واکسن موثر چه زمانی در دسترس همه هموطنان خواهد بود؟
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید