15:46|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1400 - 10:56
کد خبر: 16275
یادداشت:

مسافرت‌هایی که با طعم تلخ کرونا عجین شده‌اند!

با آغاز سیر نزولی کرونا در آذربایجان‌غربی و به منظور تثبیت این وضعیت، سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع اعلام شده و انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ سلامتی خود از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
مسافرت‌هایی که با طعم تلخ کرونا عجین شده‌اند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تعطیلات عید فطر در پیش است و مردم آذربایجان‌غربی در شرایطی به استقبال دومین عید فطر کرونایی می‌روند که برخی از مردم برنامه سفرهای خود را از قبل تعیین کرده‌ بودند و همه اینها در شرایطی است که رد پای کرونای انگلیسی در بسیاری از نقاط استان به چشم می‌خورد.

در تعطیلات نوروز 1400 که گذشت همه فهمیدند که نباید به این پایین آمدن آمار و نارنجی و زرد شدن رنگی‌بندی‌ها دل خوش کرد، چون به محض کوچکترین بی‌احتیاطی، کرونا خیز جدیدی خود را به سرعت آغاز می‌کند و باز هم مجبوریم که شاهد بالا رفتن آمار بیماران و فوتی‌های کرونایی و اعمال محدودیت‌های و تعطیلی اصناف و خانه‌نشین شدن بازاریان و کسبه باشیم.

از طرفی هم این روزها شاهد آن هستیم که بسیاری از مردم بی‌توجه به ابتلا به کرونا و وضعیت خطرناک استان در مواجهه با شیوع این بیماری اقدام به سفر، برگزاری پارتی و مراسم چند صدنفری خاکسپاری می‌کنند که این روزها به دلیل شیوع انواع جهش یافته ویروس، بیمارستان‌های آن جای بستری بیمار جدید ندارد.

اخیرا محدودیت‌هایی در جهت کاهش آمارهایی که خود مردم با سفرهای نوروزی به آن میدان داده بودند باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل به خصوص اصناف شد و خسارت‌های جبران ناپذیری برای آن‌ها به وجود آورد.  

براساس آنچه که تاکنون از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شده سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و برای متخلفان این امر جریمه‌هایی در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام متولیان امر، جریمه تردد خودروها در تعطیلات عید سعید فطر در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان است اما متاسفانه هستند کسانی که جور پرداخت جریمه‌ها را به دوش می‌کشند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را زیر پا می‌گذارند.

منصرف شدن از سفر یکی از راه‌های متوقف کردن انتقال زنجیره‌ کرونا در این روز‌ها است و مردم بایستی این مسئله را در نظر بگیرند که امکان سفر و مسافرت همیشه وجود دارد اما چیزی که اهمیت دارد سلامت خود مردم و عزیزان آن‌هاست که توصیه می‌شود در این ایام سلامت خود و عزیزانشان را به خطر نیندازند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید