10:51|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1400 - 12:52
کد خبر: 16271
یادداشت:

قفلی که کرونا بر در باشگاه های ورزشی زد

از روزهای آغازین شیوع کرونا یکی از ارگان‌هایی که به طور مستمر تعطیل شد باشگاه‌ها و سالن‌های خصوصی و دولتی بودند که بدون پشتوانه خاصی تابع محدودیت‌ها مانده‌اند درحالیکه دولت هیچ حمایت شایسته‌ای از آن‌ها نکرده است.
قفلی که کرونا بر در باشگاه های ورزشی زد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیکاری ناجیان غریق، مربیان شنا و بسیاری از رشته های ورزشی، تعطیلی ده‌ها باشگاه ورزشی و کاهش چشمگیر پوشش بیمه‌های ورزشی تنها بخشی از ضرباتی است که کرونا بر پیکره ورزش آذربایجان غربی وارد کرده است.

در این میان، ضرر و زیان مالی ناشی از کرونا در بخش ورزش استان آذربایجان غربی به حدی است که تعداد زیادی از باشگاه‌های خصوصی را به مرز ورشکستگی کشانده و بعضی را به شکل موقت و بعضی دیگر را برای همیشه تعطیل کرده است.

حمایت از همه‌جانبه از حوزه ورزش با توجه به ضرر و زیان وارده به این بخش مستلزم توجه بیش از پیش مسئولان امر است و بدون شک اعطای تسهیلات مالی به مربیان ورزشی و باشگاه‌داران می‌تواند مرهمی بر زخم‌های این آسیب دیدگان از شیوع کرونا باشد.

عده‌ای از کارشناسان معتقدند که با عادی‌شدن وضعیتت سایر مشاغل باید فکری‌ هم به‌ حال باشگاه‌های ورزشی کرد و برخی دیگر معتقدند با قراردادن این مشاغل دربین مشاغل آسیب‌پذیر می شود تا حدودی ضرر و زیان‌ها را جبران کرد.

 درحالی مسئولان حوزه ورزش استان خبر از ارایه تسهیلات به فعالین این عرصه می‌دهند که بسیاری از سرمایه‌گذاران و مربیان معتقدند این تسهیلات مرهمی موقت و گذراست و باید فکری اساسی در این زمینه صورت‌پذیرد.

با وجود اینکه تمامی این محدودیت و تعطیلی‌ها در راستای حفاظت از امنیت و سلامت جامعه شکل گرفته است اما ابعاد آسیب اقتصادی آن آنقدر گسترده است که شاید اگر از امروز هم همه فعالیت‌ها به روال سابق خود برگردند، عده بسیاری از فعالان این حوزه دیگر قادر به ادامه فعالیت نباشند.

لذا نیاز به حمایت‌های مالی دولت و حتی بخش خصوصی در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا به مربیان و باشگاه‌ها بیشتر احساس می‌شود و باید گام‌های عملیاتی و اصولی تری در این خصوص برداشته شود.

سخن آخر اینکه،جایگاه ورزش بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به اهمیتی که ورزش در بین مردم بخصوص قشر جوان دارد می طلبد که مسئولان حوزه ورزش توجه بیشتری به مربیان رشته های ورزشی آسیب دیده از بحران کرونا و باشگاه داران داشته باشند تا شاید از این طریق بتوان از تعطیلی همیشگی بسیاری از این باشگاه ها جلوگیری کرد.

شیرین شریفی 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید