22:17|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1400 - 08:28
کد خبر: 16262

آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.
آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری فقط در وزارت کشور انجام می‌شود.

زمان ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر طی روز‌های ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت خواهد بود، در واقع داوطلبان ۵ روز فرصت دارند در این دوره از انتخابات ثبت نام کنند.

بعد از اتمام ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان قانون اساسی از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت به مدت ۵ روز طول می‌کشد.

البته ۵ روز هم از ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد برای تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان در نظر گرفته شده است.

پس از بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان، وزارت کشور ۵ و ۶ خرداد اسامی داوطلبان نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد.

تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نیز به مدت ۲۰ روز از ۷ خرداد تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت و ۲۷ خرداد روز ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است.

نکته حائز اهمیت در ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این است که در این دوره از انتخابات به دلیل شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای ثبت نام داوطلبان و همراهان آن‌ها در نظر گرفته شده است، طبق برنامه ریزی در ستاد اجرایی کشور داوطلبان تنها با یک همراه برای ثبت نام به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

ثبت نام از داوطلبان در سالن اصلی و محل استقرار همراهان داوطلبان نیز در سالن جانبی خواهد بود تا در محل ثبت نام ازدحام صورت نگیرد. محل استقرار خبرنگاران نیز به صورت مستقل است و داوطلبان قبل و بعد از ثبت نام می‌توانند برای اطلاع رسانی به محل استقرار خبرنگاران مراجعه کنند.

۲۸ خرداد نیز روز رای گیری برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

مرحله دوم انتخابات نیز در صورت لزوم ۴ تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید