15:45|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1400 - 10:37
کد خبر: 16241
یادداشت:

نگرانی خانواده‌ها از برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش‌آموزان

با اوج گیری ویروس کرونا، تعدادی از والدین نسبت به نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم نگران هستند و معتقدند که در شرایط وجود کرونا، مدارس آماده برگزاری حضوری امتحانات نیستند.
نگرانی خانواده‌ها از برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش‌آموزان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال تحصیل99-1400، به یک سال متفاوت از نظر میزان تعطیلی و نحوه آموزش دانش‌آموزان تبدیل شده است و بر همین اساس، روند برگزاری امتحانات پایان ترم نیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای شد.

با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش و تصمیماتی که ستاد مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم پایه‌های نهم و دوازدهم، باعث ایجاد نگرانی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان شده است.

این درحالی است که موج چهارم شیوع کرونا فراگیر شده، که برگزاری حضوری امتحانات نهایی قطعا باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا و ایجاد خطر برای دانش آموزان، خانواده‌ها و کادر اداری آموزشی می‌گردد.

در شرایط فعلی قطعا یکی از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش در برگزاری حضوری امتحانات، رعایت مبحث مهم عدالت آموزشی و رعایت تمامی پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی می‌باشد.

نگرانی خانواده‌ها در رابطه با سلامتی دانش‌آموزان است و این نگرانی وجود دارد که آن‌ها با حضور در فضای مدرسه مبتلا به کرونا شوند. برخی اظهار می‌کنند حتی اگر امتحانات در فضایی برگزار شود که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، دانش‌آموزان در این سن شیطنت‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد، ممکن است در فضای مدرسه فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند و در تماس با یکدیگر مبتلا شوند.

در مقابل این نگرانی‌های والدین بایستی هدف اصلی ارگان مربوطه و ستاد مقابله با کرونا در رابطه با این تصمیم، در نظر گرفته شود، پایه‌های نهم و دوازدهم نهایی می‌باشد و نمرات و نتیجه این امتحانات در آینده تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد که سخت گیری در این مورد کاملا منطقی می‌باشد.

برخی خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان خود در امتحانات حضوری هستند که مطابق پروتکل‌ها امتحانات داخل مدارس برگزار می‌شود و تمام دانش‌آموزان یک مدرسه در پایه نهم و دوازدهم نیستند و پایه‌های هفتم، هشتم و .... نیز دارند که امتحانات آن‌ها غیر حضوری است بنابراین مدرسه می‌تواند از ظرفیت فضا برای پایه نهم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده کند و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح در جهت آرامش خاطر دانش‌آموزان و والدین تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی از قبیل ضدعفونی کردن محیط قبل و بعد از هر امتحان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بصورت دقیق به اجرا در آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید