08:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400 - 10:35
کد خبر: 16231
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خبر داد:

آغازطرح جامع توسعه گردشگری آذربایجان غربی

تهیه طرح جامع توسعه گردشگری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه ارومیه آغاز و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
آغازطرح جامع توسعه گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز، با اعلام این خبر گفت: برنامه جامع گردشگری به تدوین یک چارچوب توسعه‌ای بلندمدت برای گردشگری با تاکید بر خط مشی و استراتژی، برنامه‌ریزی، تقویت نهادی، وضع قوانین و مقررات، توسعه و متنوع‌سازی محصول، فعالیت‌های پیشبردی، زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری، اثرات اقتصادی و سرمایه‌گذاری گردشگر، توسعه منابع انسانی و در نهایت اثرات اجتماعی_فرهنگی و زیست‌محیطی گردشگری اشاره دارد.

جباری افزود: این برنامه شامل یک برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت برای اولویت‌بندی اقدامات ابتدایی برای توسعه پایدار گردشگری و همچنین تهیه چندین پروژه آزمایشی برای مناطق مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های جامع گردشگری را می‌توان در هر دو سطح ملی و محلی تدوین کرد اظهار داشت: این برنامه‌ها ممکن است برای حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله برای گردشگری روستایی، گردشگری جامعه‌محور، گردشگری ساحلی و سلامت طرح‌ریزی شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت توسعه گردشگری به صورت ملی و منطقه‌ای، آذربایجان غربی با نگاه به مزیت‌ها، فرصت‌ها و جاذبه‌های فراوان گردشگری، توانایی آن به عنوان قطب گردشگری کشور نیازمند تدوین یک طرح جامع به عنوان استراتژی و نقشه راه است.

جباری در خاتمه گفت: هره‌گیری از دیدگاه‌ها، نظرات و مطالعه اسناد و مدارک ضمن ارزیابی وضعیت، امکانات و خدمات صنعت گردشگری در استان پیش‌نیاز لازم برای اجرای سند راهبردی توسعه گردشگری است.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید