10:51|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1400 - 09:25
کد خبر: 16189
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

فضای انتخاباتی در استان باید از فضای قومیتی به سمت رقابتی پیش برود

تعداد قابل توجهی از مردم کشورمان عضو شبکه های مختلف فضای مجازی هستند و از این بستر در حوزه اطلاع رسانی استفاده می کنند که نیاز است شورای فرهنگ عمومی استان برنامه های موثری برای استفاده صحیح کاربران بویژه جوانان و نوجوانان از این فضا را تدوین کند.
فضای انتخاباتی در استان باید از فضای قومیتی به سمت رقابتی پیش برود

علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالجاری، وحدت، همدلی و انسجام ملی را یکی از مهمترین اولویت های شورای فرهنگی عمومی استان در سالجاری عنوان کرد و گفت: برای دست یابی به این امر مهم نیازمند انجام فعالیت های فرهنگی مدون و منسجم هستیم.

وی افزایش و جلب مشارکت مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار جلب مشارکت مردم ، تمکین به قانون در دوران انتخابات و بعد از آن توسط نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برای این منظور نیز دستگاه های فرهنگی باید برنامه ریزی های مناسب داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی فضای مجازی و بروز پدیده های جدید در این بخش از جمله کلاب هاوس را مورد تاکید قرار داد و افزود: تعداد قابل توجهی از مردم کشورمان عضو شبکه های مختلف فضای مجازی هستند و از این بستر در حوزه اطلاع رسانی استفاده می کنند که نیاز است شورای فرهنگ عمومی استان برنامه های موثری برای استفاده صحیح کاربران بویژه جوانان و نوجوانان از این فضا را تدوین کند. 

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در ماه آینده در کشور، بر ضرورت اخلاق مداری و ایجاد فضای رقابتی در میان کاندیداها و طرفداران آنها تاکید کرد و افزود: فضای انتخاباتی در کشور و بویژه در استان آذربایجان غربی باید از فضای قومیتی به سمت رقابتی پیش برود و در این زمینه نقش احزاب بسیار مهم و تاثیر گذار است. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای همدلی و وحدت میان پیروان اقوام و ادیان است ، اظهار داشت: متاسفانه دشمنان نظام اسلامی همیشه درصدند از اختلافات قومی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده کنند .

وی افزود: نازمردهای انتخاباتی در انتخابات باید بدور از تخریت رقبا و دامن زدن به اختلافات قومی ، برنامه ی خود را ارائه دهند و مردم نیز با مقایسه این برنامه ها به نامزد اصلح رای دهند. 

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: متاسفانه در ماه های اخیر برخی از مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و این مسئله باعث شده شاهد افزایش مبتلایان به این بیماری باشیم. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفـت: تنها راه مبارزه با بیماری کرونا رعایت دستور العمل های بهداشتی است و نیاز است دستگاه های فرهنگی و رسانه های استان برای آشنایی بیشتر مردم با ابعاد مختلف مبارزه با بیماری کرونا اطلاع رسانی بیشتری بکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید