12:51|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1400 - 10:55
کد خبر: 16129
یادداشت:

گرانی بسته‌های اینترنتی توسط اپراتورها معضلی جدید برای مردم

گرانی بسته‌های اینترنتی و افزایش دو برابری بسته‌های اینترنت ثابت خانگی و برخی اپراتورهای تلفن همراه، باعث اعتراض مردم شده و نیازمند رسیدگی مسئولان در این زمینه می‌باشد.
گرانی بسته‌های اینترنتی توسط اپراتورها معضلی جدید برای مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اینترنت در زندگی امروزی به یک کالای ضروری تبدیل شده است. از تماس تصویری و خرید آنلاین گرفته تا آموزش آنلاین و دورکاری دیگر جزئی از برنامه روزمره خانوارها شده است.

اینترنتی که در شرایط کرونایی تنها بستر امنی است که می‌تواند افراد را از خطر ابتلا به بیماری کووید 19 نجات دهد.

کارمندان، محصلان و دانشگاهیان اقشاری هستند که این‌ روزها مشتریان اصلی اپراتورهای تلفن همراه هستند و با اعمال محدودیت‌های کرونا و تعطیلی بازار اصناف نیز به این قشر اضافه شده‌اند.

کرونا و رونق آموزش مجازی و البته رونق روزافزون کسب و کارهای اینترنتی باعث شده است که تعرفه اینترنت و تغییرات آن برای اقشار وسیعی از مردم اهمیت زیادی داشته باشد.

بالابردن قیمت در برخی اپراتور‌های تلفن‌همراه، درحالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند و مشاغل بیشتر مردم به صورت اینترنتی شده است، غیرمنطقی و غیرمعقول می‌باشد.

این روزها که به لطف کرونا مصرف اینترنت در بین شهروندان بیش از گذشته شده، فرصت خوبی برای اپراتورها شده تا کاربران را مجبور به پذیرش هرگونه تغییراتی کنند.

با توجه به نگرانی و‌ دغدغه مردم و کاربران استفاده از اینترنت برای آموزش‌های مجازی در شرایط کرونا با گران شدن بسته‌های اینترنت، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شده است در حالی که مسؤولین مربوطه هیچ اقدامی در جهت کاهش تعرفه‌ها انجام نمی‌دهند.

در این شرایط حداقل انتظار آن بود که اپراتورها به دنبال تقویت زیرساخت‌ها باشند اما به جای این درخواست همیشگی مردم، گرانی بسته های اینترنتی را استارت زده‌اند.

از طرفی هم با توجه به وضعیت اقتصادی که با تعطیل شدن مشاغل بر جان جامعه چنبره زده و گرانی‌هایی که در کالاهای اساسی به راحتی مشاهده می‌شود، افزایش تعرفه‌های اینترنت نیز عاملی برای تحت فشار قرار دادن مردم شده است.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان ذیربط درصدد رفع مشکلات اینترنتی باشند و ثباتی در قیمت تعرفه بسته‌های اینترنت اعمال کنند تا مردم بیش از این شاهد افزایش قیمت ناگهانی در پیرامونشان نباشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید