03:22|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1400 - 11:35
کد خبر: 16122
یادداشت:

رکورد تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی شکست/وضعیت از قرمز مایل به سیاه شد!

اوضاع ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان‌غربی همچنان بحرانی است و تعداد افرادی که هر روز به ویروس کرونا آلوده می‌شوند روز به روز در حال افزایش است.
رکورد تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی شکست/وضعیت از قرمز مایل به سیاه شد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها به دلیل بی‌توجهی مردم آذربایجان‌غربی به رعایت دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، شرایط کرونا به روزهای اوج خود رسیده است و روزانه شاهد مرگ ومیر شهروندانی هستیم که برای همیشه با زندگی خداحافظی می‌کنند.

بیماری که بیش از یکسال است که سایه منحوس خود را بر استان انداخته، باعث شده تا مردم و مسئولان در تقابل بیفتند و هر ثانیه یکدیگر را مقصر این بیماری سهمگین معرفی کنند.پاسخ هر چه باشد نتیجه آن از بین رفتن جان مردمی است که هیچ پناهی ندارند.

متاسفانه شرایط قرمز کرونایی مجددا به آذربایجان‌غربی رسید و ظرف مدت کوتاهی رنگ قرمز بر نقشه این استان پاشید، اما هنوز بسیاری از شهروندان این سونامی را باور ندارند و در هرگوشه و کنار دور هم جمع می‌شوند.

به صراحت می‌توان گفت عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم باعث تشدید وضعیت و بیماری کرونا شده است و باعث شده تا وضعیت استان از قرمز مایل به سیاه باشد.

ظرفیت بیمارستان‌های سطح استان در حال تکمیل شدن می‌باشد و این مسئله را با گذشت یکسال از شیوع کرونا می‌توان به عنوان یک فاجعه قلمداد کرد.

ذکر این نکته ضروری است که شلوغی ها در مراکز خرید در قبل از نوروز، سفرهای نوروزی، دورهمی‌های نوروز و صف‌های خرید مرغ و ... از مهم‌ترین دلایل شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت استان به شمار می رود.

افزایش تعداد فوتی‌های مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی هم‌اکنون مردم و مسئولان را نگران کرده و این روزها تمامی افراد فقط آمارها را دنبال می‌کنند و با وجود این سطح از آگاهی، همچنان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبری نیست و همچنان بی‌توجهی نسبت به ویروس را پیشه خود کرده‌اند.

تعداد فوتی‌های روزانه بیماری کرونا در روز یکشنبه 29 ام فروردین ماه بار دیگر رکورد شکسته و به عدد 19 نفر رسیده و سبب شده تا تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی به 3 هزار و 985 نفر برسد.

در پایان انتظار می‌رود عادی انگاری کرونا در بین هم استانی‌ها جدی گرفته شود تا شاهد افت پروتکل‌های بهداشتی نباشیم و از هدف اصلی که کاهش مرگ و میر است دور نشویم.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید