16:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1400 - 10:48
کد خبر: 16120
یادداشت:

مستاجران ارومیه، قربانی اجاره های سرسام آور و سلیقه ای

بسیاری از مستاجران در این روزها با مسئله مهم اتمام قرارداد خود روبرو شده‌اند و بنظر می‌رسد باید راهکارهایی قانونی برای تداوم قرارداد این مستاجران حداقل تا زمان پایان شیوع کرونا اندیشیده شود.
مستاجران ارومیه، قربانی اجاره های سرسام آور و سلیقه ای

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها با شروع فصل جابجایی در ارومیه حال مستاجران زیاد خوش نیست و با شنیدن قیمت رهن واجاره دغدغه و نگرانی آنها بیش از پیش می شود، مستاجرانی که یا باید با قیمت‌های گزاف و سرسام آور اجاره بها بسازند و یا شاهد ریختن اسباب اثاثیه خود در خیابان‌ها باشند. در این شرایط متاسفانه هیچ نظارتی نیز از سوی دستگاه‌های متولی صورت نمی‌گیرد.

این در حالی است که حوزه مسکن به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصاد هر کشور هر سال با چالش‌های بسیار زیاد رو به رو می‌شود که این خود باعث ناراحتی قشر بسیار گسترده جامعه از جمله مستاجران می‌شود.

با توجه به وضعیت اقتصادی پیش‌آمده در کشور شاید افزایش اجاره‌بها عادی به نظر بیاید ولی در شرایط کنونی کمتر کسی دیگر می‌تواند از پس خرج و مخارج روزانه خود برآید چه برسد به اجاره‌بهای سنگین و سرسام‌آور.

در این روزها البته پیدا کردن مسکن نیز برای مستاجران بسیار دشوار شده است چرا که صاحب‌خانه‌ها تمایلی برای اجاره دادن‌ خانه‌های خود باقیمت پایین ندارند و تردیدی نیست که در این شرایط فشار اقتصادی و قیمت‌های نجومی اجاره مسکن ، شرایط را برای مستأجران  سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.

بسیاری از این مستاجرا اظهار دارند که باتوجه به شیوع کرونا و وضعیت موجود هرروز بیکار و بیکارتر می‌شوند و ازآنجایی‌که بیمه بیکاری و تسهیلات کرونایی نیز به آنها تعلق نگرفته است دیگر هزینه‌های سرسام‌آور کرایه‌خانه برای آنها قابل‌تحمل نیست.

به هر حال به دنبال گرانی های اخیر دیگر پیدا کردن خانه اجاره‌ای باقیمت مناسب بسیار دشوار شده است و با رسیدن فصل جابجایی نیز، استرس پیدا کردن خانه با توجه به شرایط مالی، زندگی مردم را فرامی‌گیرد.

در این خصوص مسئولین بارها قول مساعد برای جبران این وضعیت داده‌اند اما با پشت گوش انداختن رسیدگی به این موضوع دوباره برای سال دیگر می‌ماند و نه‌تنها دردی از مشکلات مستأجران دوا نمی‌شود، بلکه روزبه‌روز با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، بر دغدغه‌های زندگی آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

سخن آخر اینکه،  این روزها انتظار می‌رود نهاد و ارگان‌هایی که مسئول ساماندهی به وضعیت بازار مسکن در استان هستند پای‌کار ببیایند و تدبیری مناسب برای مشکلات اقتصادی مردم بیندیشند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید