14:14|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1400 - 09:58
کد خبر: 16119
یادداشت:

عدم نظارت بر اعمال نرخ ویزیت سلیقه‌ای در مطب‌ها

اخذ نرخ ویزیت سلیقه‌ای بیماران در مطب‌ها، یکی از مشکلات و چالش‌های مردم در مواجهه با پزشکان است که نیازمند نظارت‌های دقیق از سوی مسئولین ذی‌صلاح می‌باشد.
عدم نظارت بر اعمال نرخ ویزیت سلیقه‌ای در مطب‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رفت‌وآمد به مطب پزشکان در نقاط مختلف ارومیه، متوجه این واقعیت می‌شویم که تعرفه‌های مصوب بالا و پایین می‌شود. به طوری‌که نرخ ویزیت یک پزشک متخصص در نقطه ای از شهر، با همان پزشک متخصص در گوشه‌ای دیگر از شهر، کاملا متفاوت است.

متاسفانه تعرفه‌های سلیقه‌ای و گران در ارومیه باعث شده که بسیاری از مردم تا پیش از آنکه درد به سراغشان بیاید از مراجعه به پزشک خودداری کنند.

در واقع به صراحت می‌توان گفت که نرخ ویزیت بسته به منطقه کاملا متغیر است برای نمونه قیمت ویزیت مطبی که در بالا شهر می‌باشد با نرخ ویزیتی که در پایین شهر است زمین تا آسمان فرق می‌کند.  

یکی دیگر از مشکلات مراجعان به مراکز درمانی به ویژه مطب‌ها، نداشتن کارتخوان در بسیاری از آنهاست و از مردم مطالبه پول نقد دارند که در مواردی در دسترس نبودن و محدودیت سقف برداشت از عابر بانک و ممکن نبودن مراجعه به بانک مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

متأسفانه تعداد محدودی از پزشکان، نه تنها کارتخوان در مطبشان موجود نیست بلکه برای دریافت ویزیت شماره کارت خود را جهت پرداخت ویزیت به بیمار می‌دهند و دلیل این امر را می‌توان فرار پزشکان از شفاف سازی مالی دانست.
از طرفی هم با قرارگرفتن در ایام کرونا و وضعیت اقتصادی، گذران زندگی برای اقشار مختلف جامعه بسیار سخت شده به طوری‌که از ترس هزینه بالا درمان مجبور به پنهان‌کردن بیماری و تحمل آن هستند.
مردمی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حساس‌تر، نگران‌تر و با فشار‌های مالی بیشتری مواجه‌اند که نیازمند توجه بیشتر، درک متقابل و همراهی حتی کلامی هستند.

متاسفانه عدم نظارت بر اعمال قیمت‌های سلیقه در مطب‌ها توسط پزشکان راه را برای آنان هموار ساخته است و باعث شده روز به روز شاهد قیمت‌های مختلف در مطب‌های سطح شهری باشیم.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای نظارتی، نظارت دقیقی بر عملکرد و نحوه اخذ نرخ ویزیت در مطب‌ها داشته باشند تا بلکه مردم با اطمینان خاطر در هنگام بیماری به پزشک و مراکز درمان مراجعه کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید