14:09|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1400 - 09:51
کد خبر: 16112
با شروع پیک چهارم کرونا؛

«گرانی و بی‌تدبیری» اشک مردم را در آورد

با شروع موج چهارم کرونا در آذربایجان‌غربی و آغاز ماه مبارک رمضان آنچه که به وضوح دیده می‌شود، وضعیت نامناسب معیشتی مردم و گرانی اجناس نسبت به رمضان سال قبل است که توان خرید را از مردم گرفته است.
«گرانی و بی‌تدبیری» اشک مردم را در آورد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اوج گیری دوباره ویروس منحوس کرونا و شروع پیک چهارم آن در استان تعطیلی گسترده‌ را به همراه دارد که می‌تواند به کار و کاسبی‌های مردم آسیب وارد کند که البته خود نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب خود مردم در ایام تعطیلات نوروز است. اما در ادامه آنچه در این‌ماه مبارک بسیار مهم است معیشت مردم تحت فشار است که همواره مجبور شده‌اند با آن دست و پنجه نرم کنند.

متاسفانه کالاهای ضروری و پرمصرف در ماه مبارک رمضان در طول یک سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند.

بازار ماه رمضان در سال‌های گذشته پررونق‌تر دیده می‌شد اما از زمانی که کرونا پا به عرصه وجود گذاشته است، این بازار و سایر عوامل تحت تاثیر قرار گرفته و حتی برخی اصناف را نیز به تعطیلی کشانده است.

رمضان امسال رنگ کرونایی، مشکل معیشتی و گرانی را به خود گرفته و به نظر می‌رسد، امسال نیز دست مردم از خرید اقلام غذایی برای سفره افطار و سحری خود کمی تنگ شده باشد.

بااینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی یک داستان تکراری در آستانه ماه مبارک رمضان هرسال است ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی و درگیر بودن تمام بخش‌ها با ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شد مسئولان امر جدی‌تر از گذشته با گرانی کالاها برخورد کنند ولی دیده‌ها حاکی از آن است که مردم امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ماه رمضان دغدغه گران شدن اجناس و کالاها را دارند.

از طرفی هم در حالی که مسئولان بارها از تهیه اقلام اساسی مورد نیاز مردم حتی برای چندین ماه خبر می دهند، در مغازه ها وضعیت طور دیگری است و نبود روغن در فروشگاه‌ها عکس حرف آنان را ثابت می‌کند.

به طوری که بسیاری از فروشندگان، کرونا را به بهانه‌ای برای گرانی کالاها تبدیل کرده و دلالان بازار از وضعیت پیش آمده، به بدترین نحو سواستفاده می‌کنند.

در پایان مردم از مسئولان انتظار دارند با کنترل قیمت ها در بازار، جلوی گرانی اجناس را بگیرند تا گرانی به دردی مضاعف در کنار کرونا برای آنان تبدیل نشود.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید