03:48|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1400 - 11:29
کد خبر: 16105
یادداشت:

یارانه معیشتی رمضان نیز دردی را از مردم دوا نکرد!

یارانه معیشتی ماه رمضان شب چهارشنبه 25 فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما مبلغ پرداخت شده با مبلغ اعلام شده از سوی مسئولین ذی‌صلاح هم‌خوانی ندارد که این مسئله باعث اعتراض مردم شده است.
یارانه معیشتی رمضان نیز دردی را از مردم دوا نکرد!

سرویس اجتماعی بازیش نیوز، بیش از یک سال است که از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد؛ از همان ابتدای شیوع کرونا، چند طرح حمایتی به افرادی که از کرونا آسیب دیده بودند تعلق گرفت؛ حال بسته حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان، از دیگر طرح‌های جدیدی است که جهت حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر پرداخت شد.

با توجه به اوضاع اقتصادی و حاکمیت کرونا قرار بود به ۶۰ میلیون نفر دریافت کننده یارانه معیشتی رمضان پرداخت شود که این یارانه ساعت ۲۴ روز چهارشنبه واریز شد.

در خصوص مبلغ این یارانه مسئولین مربوطه اعلام کرده بودند که معادل یک یارانه معیشتی به عنوان یارانه ماه رمضان پرداخت می‌شود.

یعنی در اولین روز ماه رمضان باید برای خانوارهای یک نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شده، اما این مبلغ واریز نشده است.

با توجه به پیام های دریافتی از سوی مخاطبان باریش نیوز، مبلغی که واریز شده کمتر از مبلغی است که وعده داده شده بود.

این روزها با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی‌هایی که در کالاهای اساسی به وضوح دیده می‌شود و از طرفی هم شیوع ویروسی که بیشتر از یکسال است عده زیادی را از کار بیکار کرده و گذران زندگی را برای آنان دشوار ساخته است.

متاسفانه این مبلغ کفاف خرید 2 کیلو مرغ را به زور می‌دهد و به صراحت می‌توان گفت تهیه کالاهای اساسی با آن غیر ممکن می‌باشد، این درحالی است که مبلغ وعده داده شده کمتر واریز شده و این مسئله بار دیگر نیز موجب بی اعتمادی مردم شده است.

در پایان انتظار می‌رود در این شرایط اقتصادی و کرونا مساعدت‌هایی که برای بهبود معیشت مردم در نظر گرفته می‌شود، کمک حالی برای آنان باشد نه عاملی برای تضعیف روحیه و افزایش بی اعتمادی نسبت به دولت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

جبار رشکن
1400/01/30 - 13:02

به ما هیچ کدام از یارانه ها طلق نگرفت من که مستمر بگیرم نه یارانه بنزین میدن نه یارانه رمضان حقوق ثابتم نهصد تومان

جبار رشکن
1400/01/30 - 12:58

به من یارانه معشیتی رمضان رو ندادن منی که حقوق مستمری هست درامد هم ندارم یارانه معشیتی روز دهم رو هم نمیدن فقط یارانه نقدی ۴۵ تومان رو میدن