14:35|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1400 - 10:03
کد خبر: 16095
یادداشت:

سایه سنگین گرانی بر سفره های افطار

مردم آذربایجان غربی در حالی که برای دومین سال پی در پی زیرسایه سنگین کرونا ماه ضیافت الهی را تجربه می کنند که دیگر خبری از سفره های پرجمعیت افطاری نیست .
سایه سنگین گرانی بر سفره های افطار


 سرویس اقتصادی باریش نیوز، رمضان امسال علاوه بر شیوع کرونا، افزایش قیمت کالاهای اساسی هم موجب شده تا سفر روزه داران هر روز کوچک تر از گذشته باشد و برخی خانواده ها حتی قادر به تامین نیاز های اساسی زندگی خود نباشند.

کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را به تعطیلی کشاند و درآمد خانوارها بیش از پیش کاهش داد، به همین دلیل افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته یکی از مواردی است که این روزها بیش از هرچیز دیگری به چشم خانوارها می‌آید و در این میان پر کردن سفره افطار دغدغه این روزهای مردم شده است.

اگر سری  به بازار شهر بزنید، درمی‌یابید قیمت‌ها به گونه‌ای نیست که مردم بتوانند با خیال راحت  خرید کنند و کالاهای مورد نیاز ماه رمضان را تأمین کنند. کالاها یا با  کمبود مواجه و یا با افزایش قیمت های سرسام آورعرضه شده است.

البته این موضوع برای مردم آذربایجان غربی تازگی ندارد بلکه آنان این گرانی و افزایش قیمت را از مدت‌ها است با تمام وجود خود لمس کرده اند.

شنیدن اخباری از گرانی بی سابقه روغن، مرغ، خرما، چای،شکر، برنج، میوه و غیره در ماه رمضان با وجود اینکه  برخی از مسئولان وعده کاهش قیمت ها را داده بودند؛نگرانی های عمده ای را برای مردم موجب شد تا جایی که برخی دیگر اقدام به خرید نمی کنند،البته این عدم تمایل به خرید ناشی از نبود نقدینگی نزد بسیاری از اقشار جامعه است.

هر چند کالایی چون گوشت مرغ در حال حاضر در بازار موجود است و برعکس هفته‌های قبل کمبودی نیست، ولی با افزایش قیمت رو به رو بوده است. حال سوال اینجاست که اگر قرار بود صف‌های طویل مرغ با افزایش قیمت آن از بین برود حدأقل همان اول این کار را می‌کردند تا مردم اینقدر سرگردان نشوند!

در کنار همه این مشکلات چند ماهی است که روغن نیز در سطح شهر کمیاب است و این کمبودها  در ماه مبارک رمضان موجب خستگی و گلایه مردم از سوء مدیریت‌ها شده است.

در پایان اینکه، باید دید نابسامانی های موجود دربازار کالاهای اساسی تا چه زمانی تداوم خواهد داشت و مسئولان بعد از شکست در تنظیم بازار برای هدفمند شدن قیمت کالاهای اساسی چه برنامه ای خواهند داشت.


شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید