16:57|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1400 - 12:34
کد خبر: 16079
فرماندار اشنویه اعلام کرد:

روستای اسلاملوی اشنویه در قرنطینه کامل کرونایی

با ابتلای ۲۳ نفر از اهالی روستای اسلاملوی اشنویه به کرونای انگلیسی، این روستا از امروز 23 فروردین در قرنطینه کامل کرونایی قرار گرفت.
روستای اسلاملوی اشنویه در قرنطینه کامل کرونایی


عبدالسلام مام‌عزیزی فرماندار اشنویه با اعلام این خبر گفت: با توجه به برگزاری سه مراسم عروسی در روستای اسلاملو طی مراجعات اولیه اهالی روستا به بیمارستان، ابتلای ۲۳ نفر از اهالی به کرونای انگلیسی قطعی شد و با تمهیدات اندیشیده شده این روستا از امروز  تا مساعد شدن وضعیت، قرنطینه می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۳ نفر از مبتلایان به کرونای انگلیسی در این روستا بستری هستند و متاسفانه بامداد امروز یک نفر از مبتلایان جان خود را از دست داد و ۱۹ نفر در منزل تحت مراقبت هستند.

فرماندار اشنویه ادامه داد: بی‌توجهی به هشدار‌های کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

مام عزیزی اضافه کرد: طی روز‌های گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش و برگزاری مراسم نیز افزایش یافته است و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

وی با بیان اینکه این روستا ۵۲۰ نفر جمعیت دارد، گفت: تمهیدات لازم جهت قرنطینه روستا و رفع مشکلات احتمالی اندیشیده شده است و با همکاری دهیاری، اعضای شورا، امام جمعه و با نظارت شبکه بهداشت و درمان، اقدامات مراقبتی در حال اجراست.

فرماندار اشنویه خاطر نشان کرد: وضعیت نارنجی کرونایی در این شهرستان بسیار شکننده است و با توجه به تصمیمات گرفته شده اعمال محدودیت‌ها شدت می‌یابد و برخورد‌ها به صورت قاطع و جدی خواهد بود.

او گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون یک‌هزار و ۸۳۲ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است و هم‌ اکنون ۱۰ نفر در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان بستری و پنج نفر نیز در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

مام عزیزی اضافه کرد: شمار فوتی‌های شهرستان اشنویه ناشی از بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۸۳ نفر بوده و از مجموع مبتلایان ۹۴۳ نفر مرد و ۸۸۹ نفر از آنان زن هستند که ۴۳۰ نفر را روستاییان و هزار و ۴۰۲ نفر را ساکنان شهر تشکیل می‌دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید