18:37|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1400 - 11:00
کد خبر: 16053
در ایام کرونا؛

ضرورت الکترونیکی‌کردن انتخابات در آذربایجان‌غربی

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ و ماندگاری ویروس کرونا، نیاز است نهادهای ذیربط در صدد باشند تا رأی‌گیری آینده به شیوه جدید و به صورت الکترونیکی برگزار شود.
ضرورت الکترونیکی‌کردن انتخابات در آذربایجان‌غربی

سرویس سیاسی باریش نیوز، چند وقتی است که با شیوع ویروس کرونا زندگی اجتماعی مردم تغییرات بسیاری یافته و بیش از هر زمان دیگری، نیاز الکترونیکی شدن کارهای روزمره حس می‌شود؛ از طرفی شمارش معکوس برای انتخابات به گوش می‌رسد.

حدود 2 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و باتوجه به شیوع ویروس کرونا، بحث انتخابات الکترونیکی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به شرایط و امکانات، اگر بسترهای لازم انتخابات الکترونیکی فراهم نشود تجربه ناموفق برگزاری آموزش آنلاین که همچنان با گذشت یکسال مورد اعتراض والدین و دانشجویان است، بار دیگر تکرار می‌شود.

از آنجا که نحوه برگزاری انتخابات تاثیر مستقیمی بر مشارکت مردم می‌گذارد و باتوجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط برخی از مردم، این عامل می‌تواند تاثیر بسزایی بر افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در استان داشته باشد.

مشارکت در انتخابات و تعيين سرنوشت در هر نظامی علاوه بر جنبه‌های شرعی که دارد، به عنوان يک حق نيز قلمداد می‌شود، حقی که در همه جوامع به عنوان فضيلت و ارزش شناخته مي‌شود و با عناوينی همچون «حق انتخابگری»، «حق مشارکت در تعيين سرنوشت» و ... شناخته می‌شود.

از طرفی هم انتخابات همیشه برای نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده؛ چون همیشه تعیین کننده است، همیشه نشانه‌ی یک حقیقتی است؛ که این برای دوستان ماو نیز برای دشمنان ما پیام‌هایی دارد.

همین انتخابات‌ها، همین پای صندوق رفتن‌ها، همه‌ی اینها مظهر حضور مردم و مظهر نشان دادن اقتدار مردم است و در پی این موضوع نیاز است مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای در تعیین سرنوشت کشور دخیل باشند.

در پایان با توجه به حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در استان، انتظار می‌رود مسئولین و ارگان‌های ذیربط برای حفظ سلامتی مردم و آسودگی خیال مردم و .... در جهت الکترونیکی کردن انتخابات برنامه‌های دقیقی اتخاذ کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید