17:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1400 - 11:40
کد خبر: 16042
انتظار مردم ارومیه از موکلان خود در مجلس؛

در بحران اقتصادی نمایندگان مجلس پای کار بیایند

در شرایطی که نزدیک به یک سال از شکل‌گیری مجلس یازدهم گذشته است، مردم از نمایندگان خود انتظار دارند موضوع مقابله با گرانی‌ها و کمبود کالاهای اساسی را در اولویت کاری خود قراردهند.
در بحران اقتصادی نمایندگان مجلس پای کار بیایند

سرویس سیاسی باریش نیوز، در چنین شرایطی، مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند، تا حد امکان در جهت کاهش مشکلات اقتصادی - خصوصا گرانی- گام بردارند. این قدم‌ها می‌تواند هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه نظارت باشد و همچنین  مجلس می‌تواند بخشی از کم کاری‌ها یااشتباهات دولت را  در این راستا پوشش دهد.

از هفتم خردادماه  سال گذشته که مجلس یازدهم نخستین جلسه خود را تشکیل داد، بیش از 10ماه گذشته است. در این میان شعار نمایندگان مردم در این شهر  به وضوح معیشت و فراهم آوردن رفاه مردم بود، درست از زمان آغاز فعالیت آنها بارها و بارها شاهد گرانی، تشکیل صف های طولانی در بحران کرونا، کمبود کالاهای اساسی و بسیاری دیگر از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده اند اما متاسفانه تا کنون عملاً هیچ اقدام خاصی انجام نداده و هیچ راهکاری پیش روی دولت نگذاشته‌ اند و حتی دریغ از کوچکترین دفاع و نطقی در مجلس راجع به مشکلات اقتصادی اخیر مردم شهر خود و کمبود کالاهای اساسی و تشکیل صف های های طولانی در بحران کرونا! باید به این آقایان گفت که بلاخره چه زمانی به فکر مشکلات اقتصادی مردم  و پیگیری آن از دولت خواهید بود؟

در واقع باید گفت که تا بدین لحظه تقریباً گام اقتصادی موثری در حوزه اقتصادی برای بهبود معیشت  مردم بر داشته نشده و نمایندگان حاضر در این مجلس بیش از اینکه به فکر معیشت و حل مشکلات اقتصادی این شهر باشند ترجیح می دهند سکوت اختیار کنن چرا که دغدغه مردم  و مشکلات مردم را به باد فراموشی سپرده اند و انگار که فراموش کرده اند که چه وعده هایی به مردم این شهر داده بودند!

زمانی که عزت مردم در صف های روغن و مرغ در این شهر لگد مال شد نمایندگان مجلس کجا بودند؟ بله متاسفانه زمانی که شهروندان ارومیه ای از کمبود کالاهای اساسی در این شهر رنج می بردند و مردم برای تهیه مرغ و روغن در بحران کرونا مجبور به ایستادن در صف های طولانی بودند با کمال تاسف دریغ از کوچکترین واکنش و دفاع از حقوق مردم  این شهر از سوی نمایندگان خود! به راستی نمایندگان این شهر در مجلس، حال با گذشت بیشتر از 10 ماه از آغاز فعالیت خود برای مرم چه کاری انجام داده اند؟ چه گره ای از مشکلات مردم گشوده اند؟ و در حل کدامین مشکل و معضل کنار مردم این شهر بوده اند؟

در پایان اینکه همگی شاهد لگدمال‌شدن عزت مردم کشور و به دنبال آن شهر ارومیه بر سر تامین مواد غذایی از جمله مرغ، روغن و... بودیم. بسیاری از مواد غذایی به خصوص روغن در حال حاضر با کمبود شدید مواجه است و نتیجه آن صف‌های طولانی در این شرایط کرونایی،گرانی های لحظه ای و...می باشد و در این میان بیشترین انتظار مردم از موکلان خود در مجلس، رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم  و مطرح کردن آن در مجلس هستند تا شاید  از این طریق باری از مشکلات این مردم برداشته شود و بیشتر از این زیر فشار اقتصادی کمرشان خم نشود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید