03:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1399 - 11:14
کد خبر: 15672
فرماندار چالدران در گفت‌وگو با باریش‌ خبر داد:

کشف جسد مفقود شدگان در غار بابا احمد چالدران

3 نفر ماجراجو به منظور یافتن اشیاء تاریخی و باستانی وارد غار بابا احمد چالدران شدند و متاسفانه به دلیل وجود گازهای سمی در غار و نبود اکسیژن در داخل غار دچار سانحه شده و جان خود را از دست دادند.
کشف جسد مفقود شدگان در غار بابا احمد چالدران

حسن محمدزاده، فرماندار چالدران در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد مفقود شدن سه نفر در غار بابا احمد چالدران اظهار کرد: 3 نفر ماجراجو به منظور یافتن اشیاء تاریخی و باستانی وارد غار بابا احمد چالدران شدند و متاسفانه به دلیل وجود گازهای سمی در غار و نبود اکسیژن در داخل غار دچار سانحه شده و جان خود را از دست دادند.

وی افزود: پیگیری‌های لازم از سوی مدیریت بحران و جمیعت هلال احمر استان ۲ تیم غارنوردی از تبریز و نیرو‌های جمیعت هلال احمر شهرستان‌های ماکو و چالدران با پشتیبانی مدیریت بحران شهرستان درمنطقه حضور یافته و امداد و نجات را آغاز کرده‌اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: شب گذشته جسد یکی از مفقود شدگان طی عملیات طاقت فرسا از غار خارج شد و جسد 2 تن دیگر نیز امروز خارج می‌شود.

محمدزاده در ادامه افزود: سال 97 نیز 2 نفر وارد این غار شده و جان خود را از دست داده بودند.

فرماندار چالدران در پایان به وضعیت بسیار نامساعد غار بابا احمد نیز اشاره و تصریح کرد: به دلیل خطرناک بودن این غار سال گذشته در یک اقدام، ورودی غار بتن ریزی و مسدود شد؛ اما متاسفانه افراد ماجراجو اقدام به تخریب و بازگشایی مجدد ورودی این غار کردند که بر اثر این اقدام نادرست 3 نفر جان خود را از دست دادند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید