14:03|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 12:14
کد خبر: 15635
یادداشت:

فرهنگسراها زیر بار بی مهری مسئولین در ایام کرونا

در ایامی که کرونا همه را خانه‌نشین کرده است، فرهنگسراها نیز از جمله مکان‌هایی هستند که از تاثیرات این ویروس منحوس در امان نمانده‌اند و زیر بار بی‌مسئولیتی و بی‌مهری مسئولان رنج می‌برند.
فرهنگسراها زیر بار بی مهری مسئولین در ایام کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، خیاطی و جز اینها فراهم می‌شود. برخی از فرهنگ سراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارند.

شیوع ویروس کرونا،‌ تاثیری جدی بر روی فعالیت فرهنگسراها که برنامه‌هایی با محوریت خانواده‌ها برگزار می‌کردند، داشته است.فضایی که تا پیش از شیوع ویروس کرونا،‌ روزانه میزبان پدران، مادران و کودکان بودند و برای سطح و سلیقه‌های مختلفی برنامه در نظر می‌گرفتند.

صدای کودکان این روزها بیشتر از خانه ها به گوش می‌رسد تا کوچه و خیابان و آموزشگاه‌های کوچک و بزرگ. پارک‌ها و بوستان‌ها خالی از بچه‌ها شده است. حالا ماندن دائمی در خانه و فقدان برنامه‌های بیرونی، به یک دغدغه مشترک خانواده‌ها تبدیل شده است.

شیوع ویروس کرونا،‌ تاثیری جدی بر روی فعالیت فرهنگسراها که برنامه‌هایی با محوریت خانواده‌ها برگزار می‌کردند، داشته است، متاسفانه بی توجهی و عدم رسیدگی مسئولین به فرهنگسراها نیز چاشنی دردسرهای آنان شده است و گویا میل رسیدگی و توجه برای پیشرفت فعالیت آنان و جبران خسارت‌های وارده در ایام کرونا را ندارند.

فضایی که تا پیش از شیوع ویروس کرونا،‌ روزانه میزبان پدران، مادران و کودکان بودند و برای سطح و سلیقه‌های مختلفی برنامه در نظر می‌گرفتند ولی با این حال در آن دوران نیز کاستی‌ها و بی توجهی‌هایی را از سوی نهادهای مربوطه را متحمل بوده‌اند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و ارگان‌های مربوطه در این ایام تدبیری برای پیشرفت و بازسازی و توسعه فرهنگسراهای سطح استان بیاندیشند و در جهت تحقق این امر بجای وعده های توخالی راهکارهایی مناسبی را ارائه دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید