14:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 10:20
کد خبر: 15633
یادداشت:

گم شدن سرمایه مردم در بورس

وضعیت نابه سامان بازار بورس در ماه های گذشته نشان می دهد که اتخاذ سیاست های غلط و ورود بدون اطلاعات به بازار بورس ، باعث ایجاد روند منفی در بازار سرمایه شده است که این امر نیازمند تدبیری از سوی دولتمردان است.
گم شدن سرمایه مردم در بورس


سرویس اقتصادی باریش نیوز، بورس یا تالار شیشه ای رویایی بود که امسال عده ی زیادی سرمایه های خود را در آن قرار دادند تا شاید از این محل به سود خوبی دست پیدا کنند و یا روش جدیدی از کسب و کار رواج یابد.

متأسفانه از از مرداد ماه سال جاری که ریزش بازار سرمایه بورس شروع شده تاکنون تمامی نداشته و هیچ مسئولی تا به حل پاسخگوی سرمایه‌های بر باد رفته مردم نشده است .

هجوم مردم به بورس بدون اطلاعات قبلی ، عدم مدیریت درست و اتخاذ سیاست های اشتباه باعث شده تا بازار بورس همچنان رنگ قرمز به خود بگیرد با وجود اینکه در طول چند ماه گذشته این بازار، سرمایه های مردم را به سراب ببرد.

متاسفانه دولت در ماه های اول سال جاری با وعده وعیدهای فراوانی مردم را به سمت بازار سرمایه فرا خواند. بازندگان بازار سرمایه که شاهد عدم تحقق وعده های دولت هستند، یک بار دیگر به بازار اعتماد نمی کنند. آنچه دولت در این مرحله به مردم می گوید و وعده وعیدهای جدیدی می دهد قطعا، مورد قبول سهامداران حقیقی بخصوص تازه واردان و ناآشنایان به بازار قرار نمی گیرد.

بازار سرمایه نسبت به گذشته دارای شرایط متفاوتی است تا ان جا که اعتماد سهامداران به این بازار از بین رفته و هر روز بیشتر از روز قبل سرمایه آنها در این بازار سوخت می شود. اتفاقی که کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند مسئولانی که روزی مردم را برای حضور در این بازار تشویق میکردند، چرا حالا پاسخگوی مردم نستند؟؟

اما اوضاع به وفق مراد نبود بلکه از تابستان امسال بود که رنگ بورس دوباره قرمز شد واین سرمایه های مردم بود که در اثر سیاست های اشتباه از بین رفت و مردم ضرر هنگفتی را متحمل شدند درحالی که این روند بورس منطقی نبوده و نشان از تصمیم گیری های غلط داشت.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اصلاح نظام بازار سرمايه از جمله رویکردهایی است که با پياده سازي بازار سرمايه اسلامي  می توان آن را به بازاری تبدیل کرد که به تولید کشور رونق بخشد.

کارشناسان اقتصادی همچنین اظهار دارند که  بايد نسبت به لغو بازار ثانويه بورس از طريق مرجع قرار دادن منحصر توليد كننده در فروش و خريد مجدد سهام اقدام شود تا از اين طريق معاملات دلالي بورس از بين رفته و سود سهام بين توليد كننده(پذيره نويس در بورس و فروشنده اصلي و مرجع انتشار سهام سرمايه بنگاه) و خريدار اصلي سهام( سرمايه گذار بورسي(مصرف كننده))توزيع و دست واسطه ها قطع و حباب بورس براي هميشه از بين برود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید