00:48|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - 10:04
کد خبر: 15624
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

 تولید واکسن ایرانی کرونا باعث افتخار و مباهات ماست

تولید واکسن ایرانی کرونا و رسیدن به مرحله نهایی آن در کشور مایه افتخار و مباهات است و باید شکرگزار این رخداد باشیم که دانشمندان ایران اسلامی توانسته اند قله های رفیع علمی و درمانی را فتح کرده و مایه عزتمندی کشور و نظام اسلامی باشند.
 تولید واکسن ایرانی کرونا باعث افتخار و مباهات ماست

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی و سیاسی نماز  جمعه 26 دی ماه ارومیه با اشاره به ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی یا ادب در زندگی اسلامی و دینی اشاره کرده و فرمود: یکی از مصادیق ادب زندگی اسلامی شروع کارها با واژه بسم الله است و چنانچه انسان در آغاز همه شئون زندگانی خود نام خداوند متعال را بر زبان بیاورد اعمالش اصلاح خواهد شد.
 ذکر بسم الله باعث برکت و عاقبت بخیری امور می شود
 وی در ادامه با بیان روایاتی در این خصوص خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند؛ وقتی بنده شروع کار خود را با نام خدای متعال آغاز میکند خداوند متعال میفرماید: بنده من کارش را با نام من آغاز کرد و سزاوار است که من پروردگار کارش را تمام کنم و به کارش برکت دهم فلذا آغاز کارها با نام خدای تعال باعث برکت و عاقبت بخیری در کارها خواهد شد.
 امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود در این خصوص افزود: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) دعایی که با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز شود در محضر الهی رد نشده و مقبول خواهد بود و در فرموده دیگری منقول است که اگر انسانی قبل از استراحت بسم الله بگوید خداوند متعال به فرشتگان امر میکند که تعداد نفس های او را حسنه ثبت کنند و همچنین زمانی که انسان میخواهد وضو بگیرد اگر با بسم الله شروع کند خداوند متعال اعضا و جوارح او را از گناهان پاک میکند.
 ذکر بسم الله سبب زدوده شدن غم ها و قبولی دعاها می شود
 وی افزود: اگر انسان با مشکلی مواجه شود که وی را محزون سازد چنانچه با اخلاص ذکر نام الهی را بر زبان جاری سازد و بسم الله الرحمن الرحیم بگوید از دو حال خارج نخواهد بود یا اینکه خداوند به سبب رفع حاجت بنده، غم و غصه او را برطرف می کند و یا غم و غصه او را ذخیره آخرت و قیامت وی خواهد کرد.
 سیدمهدی قریشی در ادامه سخنان خود در خصوص اهمیت ذکر بسم الله در آداب زندگی اسلامی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: زمانی که سفره طعام پهن میشود اگر بنده ای قبل از شروع خوردن بسم الله بگوید ملائل الهی میگویند که خداوند متعال طعام شما را برکت دهد و شیطان را از این سفره دور میکنند و زمانی که بعد از صرف طعام الحمدلله بگوید ملائکه میگویند چه خوب بندگانی هستند که در قبال نعمت الهی شکرگزار هستند فلذا بر همه ما وظیفه است تا نام و یاد خدا را در همه حال در زندگانی خود ساری و جاری سازیم.
 مداومت در ختم بسم الله الرحمن الرحیم سبب می شود که انسان جزء افراد مستجاب الدعوه گردد
 وی به نقل از علامه حسن زاده آملی از کتاب هزار و یک کلمه در خصوص اهتمام بر ذکر بسم الله الرحمن الرحیم و ختم آن در زندگی گفت: هر کسی بسم الله الرحمن الرحیم را به اندازه 789 مرتبه (تعداد حروف) و سپس صلوات بر محمد و آل محمد را به تعداد 132 بار بگوید هر چه از خداوند متعال بخواهد به او عنایت خواهد شد و اگر به این کار مداومت کند امید است که جزء افراد مستجاب الدعوه گردد.
 حضرت زهرا (س) بهترین الگو و سرمشق برای همه ماست
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه دوم  نماز جمعه ارومیه  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  به اهمیت تأسی از  زندگانی حضرت و الگو گیری از  ایشان گفت  :  عبادت و  نحوه رفتار با حضرت علی (ع) ، تربیت فرزندان و ورود در مسائل سیاسی و تمامی زوایای زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) برای خانم ها و همه مردم میتواند الگو و سرمشق مناسبی برای همه باشد .
وی افزود : با توجه به شرایط پایدار  ویروس کرونا در استان و اعلام مسئولین بهداشت و درمان  انتظار میرود با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی  مراسمات عزاداری  حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شده و عرض ادبی به ساحت قدسی ایشان باشد .
 تولید واکسن ایرانی باعث افتخار و مباهات ماست
امام جمعه ارومیه در بخش دوم سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در 19 دی اشاره کرده و افزودند : مقام معظم رهبری  در خصوص  ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی  به کشور  تصریح کردند و فرمودند هیچ اعتمادی به این کشورها نیست و نباید چنین اقدامی صورت بگیرد  چرا که اگر توان مقابله با ویروس را داشتند در کشور خود مشکلاتشان را حل میکردند و مانع از کشته شدن هزاران شهروند آمریکایی و انگلیسی  میشدند.
وی افزود:  تولید واکسن ایرانی و رسیدن به مرحله نهایی آن در کشور  مایه افتخار و مباهات است  و باید شکرگزار این رخداد باشیم که دانشمندان ایران اسلامی توانسته اند قله های رفیع علمی و درمانی را فتح کرده و مایه عزتمندی کشور و نظام اسلامی باشند .
تحریف حقایق در خصوص واردات واکسن از آمریکا و انگلیس فریبکاری دشمن است
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد : پس از اعلام ممنوعیت واردات واکسن از سوی رهبرمعظم انقلاب رسانه های خارجی و دشمنان با  اقداماتی مضحک و تبلیغات گسترده سعی کردند این فرمان رهبری را کاری سیاسی جلوه دهند  و به دنبال تحریف حقیقت و  نظر  رهبری برآمدند فلذا باید هوشیار بود و مانع از  احساسی عمل کردن و در دام فریب دشمنان افتادن شد.
وی افزود : در طول تاریخ و در صدر اسلام نیز کسانی بودند که با دشمنی و  تحریف حقایق  باعث گمراهی مردم و پشیمانی آنان شدند و در این مسأله نیز موضوع کاملا شفاف و روشن است کشورهایی که داروهای صعب العلاج  را بروی مردم ایران تحریم کرده اند چگونه شده است که داعیه دلسوزی و کمک به ما را در فروش واکسن کرونا از خود نشان میدهند فلذا باید هوشیار بود .
 نباید اجازه دهیم با تحریف حقایق  در مسائل مختلف ما را فریب دهند
امام جمعه ارومیه افزود : تحریف در بیان واقعیت ها حتی در درون کشور نیز وجود دارد و عده ای گرانی ها و مشکلات اقتصادی را به جانفشانی های سردار سلیمانی و مدافعان حرم گره میزنند و دلیل مشکلات را از آن ها میدانند در حالی است که وارونه کردن مسائل باعث ضد ارزش شدن ارزش ها و جابجا شدن جایگاه مظلوم و ظالم میشود فلذا باید هوشیار بود و مانع از  تحریف حقایق توسط دشمنان شد.
 تولید و انتشار فیلم بانوی بهشت توطئه ای برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است
وی در ادامه سخنان خود به ساخت فیلم بانوی بهشت توسط روحانی شیعه انگلیسی اشاره کرده و گفت : یاسرالحبیب یکی از  روحانیون افراطی شیعی و خودفروخته در کویت است که با همکاری غربی ها و با صرف هزینه ای گزاف  اقدام به تولید فیلمی از مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و وقایع صدر اسلام  کرده است که با طراحی نادرست چهره های صحابی  پیامبر اسلام به دنبال اختلاف افکنی در میان امت اسلامی  شده است .
امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد : دشمنان مسلمانان با شکست داعش و نرسیدن به اهداف شوم خود در پی اختلاف افکنی مجدد در میان مسلمانان هستند و تولید چنین فیلم هایی با همین هدف دنبال میشود و با صرف هزینه های زیاد به دنبال کشتار مسلمانان به دست خودشان هستند فلذا باید علمای شیعه و سنی متوجه باشند و از بروز اختلافات جلوگیری کنند .
 امتهای اسلامی با محکومیت  تولید چنین فیلم هایی مانع از اختلاف در بین مسلمانان شوند
وی افزود : به تصریح مقام معظم رهبری کسانی که هتک حرمت شیعیان و اهل سنت را انجام میدهند هیچ کدام مسلمان نبوده و هدف آنان تنها اختلاف در بین امت اسلام است فلذا باید در این راستا چنین اقداماتی از سوی همه امت های اسلامی محکوم شده و از بروز  اختلافات جلوگیری شود و تنها لازمه امروز  امت اسلامی وحدت و برادری در مقابل استکبار است که باید میان شیعه و سنی برقرار و محکم باشد .

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید