11:00|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1399 - 10:16
کد خبر: 15430
یادداشت:

ضرورت نظارت مستمر بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مطب ها و ادارات

متاسفانه 9 ماه از شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی می‌گذرد ولی همچنان در برخی از ادارات و مطب ها اثری از رعایت پروتکل های بهداشتی دیده نمی‌شود.
ضرورت نظارت مستمر بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مطب ها و ادارات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع کرونا در استان و آغاز فصل سرما و سرماخوردگی و آنفولانزا، هستند کسانی که در این ایام ناچار به مراجعه به مطب های پزشکی هستند ولی متاسفانه با ورود به مطب ها شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خواهیم بود.
از طرفی در این شرایط نابسامان می‌توان در مورد اداراتی گفت که وضعیت شان تفاوت چندانی با مطب ها ندارد درحالی که دورکاری در برخی از این ادارات اعمال شده ولی بازهم ارباب رجوع دارند و رعایتی مشاهده نمی‌شود.
در واقع به صراحت می‌توان گفت مطب ها و ادارات از جمله اماکنی هستند که نمی‌توان کسی را از رفتن به آنجا منع کرد فقط در این شرایط مسئولین می‌توانند نظارت های دقیقی بر نحوه عملکرد آنها در این شرایط اعمال کنند.
با توجه به وضعیت هشداری که استان دارد، مردم باید این مسئله را درک کنند و قبول کنند که کرونا شوخی نیست و آن را جدی بگیرند، در حد امکان از حضور در مطب ها و ادارات پرتجمع بپرهیزند و در چنین مکان هایی فاصله اجتماعی خود را با دیگران رعایت کنند.
در این برهه از زمان آموزش صحیح و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی مسئولین و صدا و سیما، مهم ترین راه کنترل بیماری کرونا می باشد و نیاز است بنر های آموزشی و هشدار دهنده در جای جای مناطق نصب شود و مردم به صورت کامل در معرض این هشدار ها قرار بگیرند تا پروتکل های بهداشتی فرهنگ سازی شود.
در پایان انتظار می‌رود که مسئولین نظارت مستمر بر مراکز فوق الذکر را داشته باشند تا بلکه بتوان زنجیره انتقال این ویروس منحوس را درهم شکست.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید