02:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آبان 1399 - 12:48
کد خبر: 15316
یادداشت:

ضرورت توزیع ماسک در مناطق محروم و حاشیه نشین آذربایجان غربی

با توجه به اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است اما متاسفانه جمع کثیری از جمعیت استان خصوصا مناطق محروم و حاشیه نشین توان خرید ماسک را ندارند و باید به طور رایگان در اختیار آنان قرار داده شود.
ضرورت توزیع ماسک در مناطق محروم و حاشیه نشین آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، covid_19  ویروسی که قریب 9 ماه است مردم آذربایجان غربی را گرفتار خود کرده است متاسفانه وضعیت از حالت هشدار به قرمز تغییر مسیر داده و جولان می‌دهد. در این مدت آمار استفاده از ماسک و دستکش افزایش یافته است.
هم‌اینک فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با کروناست که متاسفانه بسیاری از افراد این امر را جدی نمی‌گیرند و یا توان جدی گرفتن این موضوع را ندارند.
 عده ای هستند که با توجه به شرایط اقتصادی موجود توان خرید و تهیه ماسک برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا را ندارند، درواقع می‌توان گفت فقر و نبود امکانات مالی منجر به استفاده نکردن عده ای از شهروندان از اقلام بهداشتی می‌شود که در این حوزه قشرآسیب پذیر و حاشیه نشین بیشترین آسیب را شاهد هستند.
فشار دولت و مسئولین مبنی بر استفاده اجباری از ماسک کافی نیست؛ با اینکه خیرین استان در جهت تامین ماسک برای مناطق محروم و حاشیه نشین مساعدت هایی انجام داده اند ولی  این ماسک‌ها عموما یک بار مصرف و غیر‌قابل شستشو است و امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.
وقتی قدم در مناطق حاشیه نشین و محروم بگذاریم به خودی خود شاهد کمبود امکانات برای نظافت و رعایت مسائل بهداشتی خواهیم بود.
در پایان لازم و ضروری است که مسئولین توزیع رایگان ماسک و مواد ضد عفونی کننده در چنین مناطقی می‌باشد تا بلکه بتوان این قشر آسیب پذیر جامعه را از شیوع و همه گیری ویروس منحوس کرونا در امان نگه داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید