08:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1399 - 08:29
کد خبر: 14959
یادداشت:

تاسوعای حسینی مظهر شجاعت و رشادت

حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در این روز نیرویی کوبنده در سپاه برادر و صاعقه‌ای هولناک بر دشمنان اسلام و پیروان باطل بود.
تاسوعای حسینی مظهر شجاعت و رشادت

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ روز نهم محرم که معروف به روز تاسوعا است، آخرین روز حیات حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان بود.

 شیعیان این روز را منتسب به  حضرت عباس بن علی(ع) نیز می‌دانند، و همانند روز عاشورا گرامی داشته و در آن به سوگواری می‌پردازند.

روز تاسوعا و عاشورای حسینی نزد شیعیان دو روز مهم به شمار می‌رود که در آن مراسم‌های ویژه و دسته‌های عزاداری برگزار می‌کنند.

محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام حال و هوای متفاوتی دارد اما مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری ماه محرم شرکت کردند تا نشان دهند نهضت حسینی همچنان زنده و ماندگار است.

امسال هیأت‌ها و مساجد و تکیه‌های عزاداری با برپایی مراسم در فضای باز و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، علاوه بر حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، دست دعا برای از بین رفتن این ویروس منحوس و شفای بیماران بالا بردند و از خاندان اهل بیت علیهم السلام برای گذر از این دوران، طلب مدد کردند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خصوص نحوه عزاداری در ایام ماه محرم ادامه داد: بر همه لازم و وظیفه است که ضمن رعایت تمامی آئین‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را با عظمت برگزار کنیم چرا که ایام محرم ایام بسیار مهمی در حفظ و نشر دین اسلام است.

کنترل و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری مراسمات ماه محرم امر بسیار مهم و ضروری است که انتظار می‌رود متولیان در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید