17:58|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1399 - 11:16
کد خبر: 14905
یادداشت:

دریاچه ارومیه محلی برای ثبت عکس یادگاری مسئولان!

گویا دریاچه ارومیه فقط محلی برای ثبت عکس یادگاری مسئولان شده و کسی برای ایجاد امکانات در این مکان گردشگری و تفریحی تلاشی نمی‌کند.
دریاچه ارومیه محلی برای ثبت عکس یادگاری مسئولان!

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، چند سالی است که طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در دست اجرا است و به گفته مسئولان متولی طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه، هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دی ماه سال جاری همزمان با سفر رییس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

به لطف بارش‌های اخیر در حال حاضر حال دریاچه ارومیه خوب است و این طور که مشاهده می‌شود حیات به این دریاچه بازگشته است اما چیزی که مهم به نظر می‌رسد تثبیت سطح آب دریاچه ارومیه است که انتظار می‌رود تلاش مسئولان در اجرای طرح‌های احیاء شتاب بگیرد تا شاهد عقب گرده وضعیت دریاچه ارومیه نباشیم. 

دریاچه ارومیه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در ارومیه به شمار می‌رود و ایجاد امکانات در ساحل این دریاچه و همچنین جلوگیری از کاهش سطح آب آن بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

سال گذشته مردم به شدت از نبود امکانات رفاهی در کنار این دریاچه گلایه‌مند بودند و مسئولان نیز شعارهای متعددی برای ایجاد امکانات مناسب رفاهی در کنار این دریاچه را وعده دادند اما متاسفانه وعده‌های توخالی مسئولان به نتیجه نرسید و دریاچه ارومیه همچنان از نبود کمترین‌ امکانات رفاهی رنج می‌برد.

امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا حضور مردم در این منطقه گردشگری و تفریحی نسبت به سال‌های گذشته کمرنگ بود و چندی پیش نیز افزایش شیوع بیماری کرونا سبب شد تا تردد در کنار دریاچه ارومیه و شنا در این مکان ممنوع اعلام شود.

در شرایط کنونی که تردد مردم به سمت دریاچه ارومیه محدود شده است از مسئولان انتظار می‌رود تا فرصت را غنیمت شمرده و امکانات مناسب رفاهی در سواحل دریاچه ارومیه ایجاد کنند.

از سوی دیگر روند اجرای طرح‌های احیاء دریاچه ارومیه نیز کند به نظر می‌رسد و نیاز است تا مسئولان اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند و تا دیر نشده وضعیت دریاچه ارومیه را در حالت قابل قبولی حفظ کنند.  


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید