07:40|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1399 - 13:03
کد خبر: 14900
یادداشت:

ظرفیت اقتصادی بی‌بدیل بادرنجبو در آذربایجان‌غربی

عرق‌گیری گیاه بادرنجبو علاوه بر فواید دارویی مزیت‌های فراوان اقتصادی نیز برای کشاورزان دارد.
ظرفیت اقتصادی بی‌بدیل بادرنجبو در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، تابستان که به نیمه خود می‌رسد فصل عرق‌گیری گیاه دارویی بادرنجبو در آذربایجان‌غربی توسط بانوان نیز آغاز می‌شود.

فصل تابستان برای خانواده‌های آذربایجان‌غربی فصل رونق عرق‌گیری از گیاهان دارویی به ویژه گیاه دارویی بادرنجبو است که در کنار فواید دارویی این گیاه، مزیت‌های اقتصادی نیز برای کشاورزان دارد. 

گیاه دارویی بادرنجبو، بویی بسیارخوش و دلپذیر دارد که از در باز استفاده از این گیاه را التیام بخش زخم می‌دانند و از خواص عرق بادرنجبو می‌توان به عنوان تقویت کننده قلب، ضد نفخ، آرامش‌بخش و اشتها آوری آن اشاره کرد.

امروزه استفاده از عرق بادرنجبو جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌های ارومیه‌ای دارد به طوری که اگر سری به منازل مردم در آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه بزنید محال است که عرق بادرنجبو در منزل خود نداشته باشند.

در چند سال اخیر کاشت گیاه دارویی بادرنجبو توسط کشاورزان آذربایجان‌غربی رونق فراوانی گرفته است و در زمینه اقتصادی نیز بازار فروش خوبی دارد که در صورت حمایت از خرید و فروش این گیاه می‌توان کاشت آن در این منطقه را بیش از این گسترش داد.

در آذربايجان‌غربی  وجود تنوع گونه‌های گياهی معطر ازجمله گل سرخ، نعناع، مرزه، مريم گلی، شاه اسپـرم ترخون، بيدمشک و ده‌ها گونه ديگر راه‌اندازی واحدهای بزرگ اسانس‌گيری ضروری به نظر می‌رسد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید