04:49|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1399 - 11:16
کد خبر: 14614

فرصت‌های کسب و کار در گذار از کرونا

کرونا این روزها بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی جامعه را فلج کرده و آنهایی هم که سرپا ماندند آینده اقتصادی برایشان نامعلوم است.
فرصت‌های کسب و کار در گذار از کرونا

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، انتشار و شیوع یک ویروس در جهان در ماه‌های گذشته اقتصاد بسیاری از مردم را چالش‌های جدی مواجه کرده است.

کارشناسان بین‌المللی معتقدند زندگی پس از کرونا از جنبه‌های بسیاری با زندگی قبل از کرونا متفاوت خواهد بود و کسب و کارها نیز یکی از جنبه‌های زندگی انسان هستند که در گذار از بحران کرونا دستخوش تغییر و تحولات اساسی می‌شوند.

بسیاری از مشاغل این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال احتضار هستند، کارشان به تعطیلی کشیده شده و فرصت‌های درآمدی خود را از دست دادند اما بدون شک تشدید شیوع این ویروس در جامعه محدودیت های بیشتری برای کسب و کارها به دنبال خواهد داشت.

آذربایجان‌غربی در آخرین آمار منتشر شده از نظر بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در لیست استانهای قرمز قرار گرفته است و شاید همین تلنگری باشد برای مردم و مسئولین که به فکر فرصت‌های جدید کسب و کار برای روزهای پس از کرونا باشند چراکه ممکن است تبعات ناشی از شیوع این ویروس به این زودی‌ها دست از سر انسان امروز برندارد.

توسعه کسب و کارهای اینترنتی، گسترش فروشگاه‌های آنلاین به شرط ایجاد بسترهای مطمئن برای خرید بدون حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها، ترویج آموزش‌های آنلاین در فضای مجازی، سرمایه‌گذاری در بخش تولید و عرضه کالاهای بهداشتی و صنعت دارو از مواردی هستند که می‌توانند در روزهای کرونایی و حتی برای زندگی پس از کرونا با تحمل کمترین آسیب به زندگی اقتصادی خود ادامه دهند.

اگر به چالش‌های ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس دردسرساز در جهان به عنوان یک فرصت دیده شود چه بسا که این دوران نقطه عطف و جهش برای بسیاری از کسب و کارهایی باشد که شاید تا چند ماه گذشته در دید عمومی جامعه کاربردهای چندانی نداشتند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید