12:02|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1399 - 11:44
کد خبر: 14573
فرماندار مهاباد در گفت‌وگو با باریش خبرداد:

تعداد بستری‌های مبتلایان به کرونا در مهاباد افزایش یافته است

بیمارستان‌های مهاباد با افزایش بیش از حد انتظار موارد بستری مواجه شده و نگرانی اشباع آن و بروز فرسودگی شغلی کادر درمان وجود دارد.
تعداد بستری‌های مبتلایان به کرونا در مهاباد افزایش یافته است

ایرج شجاعی، فرماندار مهاباد در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز در مورد محدودیت‌های کرونا در این شهرستان اظهار کرد: در ایام اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا  استفاده از ماسک برای کلیه کارکنان در محیط اداری و مراجعین به ادارات، دستگاه‌های خدمات‌رسان، پاساژها و بازارچه‌ها الزامی شده است.

وی افزود: تاکید بر نظارت رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در ادارات، نهادها و واحدهای صنفی، محدود کردن فعالیت مساجد و اماکن متبرکه با جلب مشارکت روحانیون، تعطیلی اماکن ورزشی و تالارهای پذیرایی و مسدود کردن معابر و محدود کردن برخی ترددها، تعطیلی آرایشگاه‌ها مردانه و زنانه و جلب مشارکت تعطیلی خودجوش برخی از صنوف، برخورد قضایی با برگزار کنندگان تجمعات و مراسم‌های عروسی و مجالس ترحیم از دیگر محدودیت‌های اعمال شده در این شهرستان است.

شجاعی ادامه داد: براساس مشاهدات میدانی و در پی بروز موارد فوتی، افزایش تعداد موارد بستری و شناسایی تعداد قابل توجهی از ابتلایان به کرونا و اعلام هشدارهای جدی، بیش از 90 درصد کارکنان اداری و خدمات‌رسان از ماسک تنفسی استفاده می‌کنند و حدود 60 درصد شهروندان در مواقع حضور در فضاهای سربسته از ماسک استفاده می‌کنند و نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی تا مقدار قابل ملاحظه‌ای بهداشت فردی را رعایت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: بیمارستان‌های مهاباد با افزایش بیش از حد انتظار موارد بستری مواجه شده و نگرانی اشباع آن و بروز فرسودگی شغلی کادر درمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: مراکز بهداشت و واحدهای بخش پزشکی، بهداشت محیط و توسعه مراکز غربالگری نیاز به نیروی بیشتری دارد و برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز به مشارکت کلیه ادارات و سازمان و نهادهای نظارتی دارد.

فرماندار مهاباد در پایان اظهار کرد: براساس توصیه‌های وزارت بهداشت ضدعفونی معابر و خیابان‌های اجرا نمی‌شود اما گندزدایی ادارات، سازمان‌ها،  پاساژها و کارخانجات در حال اجرا است و با همکاری شهرداری ضدعفونی مجتمع فرهنگی ورزشی و وسایل نقلیه عمومی و اماکن حساس در حال اجرا است همچنین نظارت برغسل دادن و تدفین اجساد فوتی کرونایی به صورت مستمر توسط کارشناسان بهداشت محیط در حال اجرا است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید