04:37|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1399 - 11:49
کد خبر: 14561
یادداشت:

قطور در انتظار رسیدگی

بعد از گذشت 4 ماه از زلزله قطور خوی ، رسیدگی بیشتر به وضعیت مردم و افزایش روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
قطور در انتظار رسیدگی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، مدتی است که بازسازی واحدهای مسکونی منطقه زلزله زده قطور خوی آغاز شده و انتظار می‌رود مسئولان بیش از این همت کنند تا افرادی که منازلشان به کلی تخریب شده به زودی صاحب یک واحد مسکونی مقاوم شوند.

در حال حاضر آغاز فصل تابستان فرصت مناسبی برای ادامه روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده را فراهم کرده است و در ایامی که ویروس کرونا به شدت اوج گرفته، لزوم رسیدگی بیشتر به مناطق زلزله زده قطور خوی باید مورد توجه قرار بگیرد.

روزهای ابتدایی وقوع زلزله در منطقه قطور خوی، وعده‌های زیادی از سوی مسئولان برای بازگشت شرایط عادی و کمک به مردم زلزله زده داده شد و در حاضر حاضر عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در حال انجام است اما گویا ساخت و سازها با کندی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی اواسط فروردین ماه سال جاری از ارائه تسهیلات بلاعوض برای ساخت و تعمیر کلی و جزیی ساختمان‌های آسیب دیده خبر داد و اظهار کرد: کار تیم‌های ارزیابی کمیته امداد آذربایجان‌غربی از مناطق زلزله‌زده بخش قطور خوی به پایان رسیده و برای احداث واحدهای مسکونی تخریب شده ۱۵ میلیون تومان، برای تعمیرات کلی هشت میلیون تومان و برای تعمیرات جزیی نیز چهار میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

چندی پیش استاندار آذربایجان‌غربی نیز با حضور در این منطقه از دستگاه‌های متولی خواست تا روند کمک رسانی و بازسازی واحدهای مسکونی با سرعت بیشتری ادامه یابد تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما، این عملیات به پایان برسد.

زلزله‌ 5،7 ریشتری اسفند ماه سال گذشته به برخی از روستاهای شهرستان خوی بیش از 70 درصد خسارت وارد کرد به طوری که برخی از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.  


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید