12:23|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1399 - 09:40
کد خبر: 14534
فرماندار ماکو در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

عملکرد مطلوب کنترل کرونا در ماکو

اجرای کامل مصوبات ستاد کرونا در ماکو باعث شد تا این شهرستان جزو شهرهایی باشد که وضعیت و عملکرد قابل قبولی در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا داشته است.
عملکرد مطلوب کنترل کرونا در ماکو

حسین عباسی، فرماندار ماکو در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد آخرین وضعیت شهرستان ماکو در کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع و گسترس ویروس کرونا در منطقه، جلسات فوق العاده‌ای برای جلوگیری و مهار این ویروس برگزار شد و تمامی تصمیماتی که برای شهرستان ماکو ابلاغ شد به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: اجرای کامل مصوبات ستاد کرونا در ماکو باعث شد تا این شهرستان جزو شهرهایی باشد که وضعیت و عملکرد قابل قبولی در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا داشته است.

عباسی ادامه داد: شهرستان ماکو به دلیل اینکه در مرز قرار دارد و تردد در این شهرستان بسیار زیاد است می‌توانست وضعیت نامطلبوبی در زمینه کنترل و پیشگیری ویروس کرونا داشته باشد اما خوشبختانه با آگاهی بخشی به مردم و رعایت محدودیت‌های اعمال شده توانستیم تا حدی از گسترش ویروس کرونا در این شهرستان جلوگیری کنیم و امیدواریم که روند کنترل این بیماری همچنان ادامه داشته و مطلبوب باشد. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر تنها 2 نفر در ماکو به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که امیدواریم این تعداد افزایش نداشته باشد.

عباسی گفت: ماکو از شهرهای مطلبوب در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شمار می‌رود و خوشبختانه مردم همکاری خوبی در این زمینه انجام دادند، گفتنی است قبل از اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی برخی از مکان‌ها، اصناف شهرستان ماکو به صورت خود جوش فعالیت خود را تعطیل کردند و این عامل مهمی در کنترل ویروس کرونا بود.

وی به نقش برگزاری برخی از مراسمات و تجمعات در افزایش آمار ابتلایان به کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان به کرونا ریشه در برگزاری برخی از مراسمات دارد که متاسفانه بعد از برداشتن محدودیت‌ها انجام یافت.

فرماندار ماکو تصریح کرد: بحث افزایش آگاهی مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی،  دوری از تجمعات و مراقبت‌های بهداشتی از طریق دستگاه‌های اجرای نقش بسزایی می‌تواند در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا داشته باشد. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید