04:55|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 09:58
کد خبر: 14445
برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه؛

آذربایجان‌غربی میزبان معاونان رئیس جمهور شد

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از معاونان رئیس جمهور امروز دوشنبه برای بازدید از طرح‌های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه مهمان مردم آذربایجان‌غربی شدند.
آذربایجان‌غربی میزبان معاونان رئیس جمهور شد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دوتن از معاونان رئیس جمهور امروز دوشنبه، 19 خردادماه برای بازدید از طرح‌های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه مهمان مردم آذربایجان‌غربی شدند.

بررسی اعتباری طرح‌ها و میزان پیشرفت فیزیکی آنها از جمله طرح مهم انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به سمت دریاچه ارومیه از جمله اهدافی است که برای سفر معاونان رئیس جمهور به آذربایجان غربی ذکر شده است.

بازدید از پروژه هایی مانند سد«کانی سیب»، تونل و خط انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه و بازدید از نگین آبی آذربایجان مهم ترین عنوان برنامه های سفر معاونان رئیس جمهور به آذربایجان غربی در آخرین روزهای بهار است.

گفتنی است، با آغاز انتقال آب از جنوب استان به نگین آبی آذربایجان، سالانه ۶۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده و تراز آن در هر سال بیش از یک متر افزایش می‌یابد و اخبار رسیده حکایت از آن دارد که خط انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه قرار است، دی ماه آینده توسط ئییس جمهور افتتاح شود.

دریاچه ارومیه که تا چند سال پیش در آستانه خشک شدن کامل قرار داشت و به‌ عنوان تهدید جدی محیط زیست استان‌های شمال غرب کشور مطرح بود، حالا در ۲ سال اخیر با افزایش بارش‌ها جان تازه‌ای گرفته و سطح آب آن تا حدی بالا رفته که موجب شناور شدن کشتی آرتمیا پس از سال‌ها در این دریاچه شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ابی
1399/03/19 - 14:45

سلام لطفا در خصوص محدوده شدن زمین جنت فاز چهار بسیج اطلاع رسانی کنید متشکرم