13:40|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1399 - 12:18
کد خبر: 14290
فرماندار ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

کمبود ماسک در ارومیه برطرف نشده است

با توجه به ظرفیت تولیدی که در حال حاضر در کارگاه‌های تولید ماسک وجود دارد به صورت کامل نیاز مردم برای تهیه ماسک برطرف نمی‌شود از این رو نهایت سعی خود را می‌کنیم تا ظرفیت تولید کارگاه‌های ماسک را افزایش دهیم.
کمبود ماسک در ارومیه برطرف نشده است

علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد کمبود ماسک و مشکلات آن در ارومیه اظهار کرد: در بین اقلام بهداشتی، در تهیه و تولید ماسک با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: ماسک‌هایی که هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌کند فقط در بین کارکنان این مجموعه و  مراکز درمانی که تحت نظر سازمان علوم پزشکی هستند توزیع می‌شود.

ملامحمدی‌زاده ادامه داد: مراکزی که خصوصی و زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند ماسک‌ مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از تهرات تامین می‌کنند اما متاسفانه مراکز درمانی خصوصی در تهیه ماسک با مشکل رو به رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه در ارومیه 10 کارگاه تولید ماسک با ظرفیت مابین 18 تا 20 هزار عدد در روز وجود دارد که در تلاش هستیم تا تعداد ماسک‌های تولید شده را افزایش دهیم و مقرر شده که تا چند روز آینده کارگاه صنعتی در ارومیه راه‌اندازی شود که در این صورت ظرفیت تولید ماسک به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این مسئول افزود: این تعداد ماسک که در حال حاضر به صورت روزانه تولید می‌شود از طریق بازرسان و ناظران فنی به صورت کامل ایزوله و توزیع می‌شود.

ملامحمدی‌زاده اظهار کرد: 75 درصد تولیدات روزانه ماسک را کمیته توزیع براساس اواویت بند‌هایی که وجود دارد و با توجه به نیاز ضروری توزیع می‌کنند و 25 درصد باقی مانده را به تدریج در بین داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌کنند.

وی گفت: اما با توجه به ظرفیت تولیدی که در حال حاضر در کارگاه‌های تولید ماسک وجود دارد به صورت کامل نیاز مردم برای تهیه ماسک برطرف نمی‌شود از این رو نهایت سعی خود را می‌کنیم تا ظرفیت تولید کارگاه‌های ماسک را افزایش دهیم تا مردم در تهیه ماسک ایزوله دچار مشکل نشوند.

فرماندار ارومیه در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که  تولید ماسک در هفته‌های آینده افزایش یابد و به صورت عادی و نرومال در تمامی داروخانه‌های سطح شهر ارومیه توزیع شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید