02:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1399 - 10:03
کد خبر: 14255
یادداشت:

جهش تولید در گروی رفع پیچ‌وخم‌های اداری

در حال حاضر یکی از مشکلات بسیار بزرگی که صنعت تولید را با چالش‌های مختلف مواجه کرده بروکراسی‌های پیچیده اداری است.
جهش تولید در گروی رفع پیچ‌وخم‌های اداری

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، صنعت تولید یکی از محورهای مهم و ضروری در هر کشور است و برپایه تولید است که می‌توان بستر شکوفایی یک کشور در زمینه‌های مختلف را فراهم آورد.

مسئله تولید در یک نگاه کلی به معنای به کار افتادن چرخه تولیدی کشور در بخش‌های مختلف مانند: صنعتی، کشاورزی، فناوری و سایر حوزه‌ها است و علاوه بر تأمین نیازهای مردم در داخل، موجب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیز می‌شود.

به جهت اهمیت و ضرورت این مسئله، مقام معظم رهبری از سال ۱۳۷۸ با تعيين شعارهای سالانه، افق روشنی برای حركت نظام مشخص كردند و در طول 10 سال گذشته نامگذاری سال‌ها با محوريت اقتصاد، رونق توليد و حمايت از كالای تولید داخل بوده است.

اگر جریان تولید در کشور پیشرفت نداشته باشد، پای واردات بی‌رویه به میان می‌آید که نتیجه‌ای جز خروج ذخایر ارزی، کاهش فرصت‌های شغلی و وابستگی اقتصادی ندارد، و این امر باعث می‌شود تا شرایطی برای دشمنان فراهم شود و از طریق آن بتوانند فضای اقتصادی کشور را تحت فشار قرار دهند.

در حال حاضر یکی از مشکلات بسیار بزرگی که صنعت تولید را با چالش‌های مختلف مواجه کرده بروکراسی پیچیده اداری است.

کاغذ بازی‌های بیش از حد اداری این روزها به قدری زیاد شده که مردم دیگر انگیزه و توانی برای آغاز کارهای تولیدی ندارند و ترجیح می‌دهند وارد این چالش‌ها نشوند.

اگر مدیریت و برنامه‌ریزی‌های اثرگذار و مفید از سوی دولت و مسئولان صورت گیرد مردم نیز در مسیر توسعه و تولید قدم برداشته و نقشی در توسعه و شکوفایی اقتصادی خواهند داشت.  

این روزها، پیشگیری از بروز مشکلات در مسیر تولید کالا‌های داخلی مطالبه مهم تولیدکنندگان است که انتظار می‌رود مسئولان متولی در این امر در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان قدم‌های مثبت و قابل توجهی بردارند و شاهد روند توسعه و شکوفایی اقتصادی در جامعه باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید