02:18|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1399 - 10:48
کد خبر: 14240

نظارتی که هنوز به بازار رمضان نرسیده است

رمضان امسال در حالی از راه رسید که ویروس کرونا دو ماهی است که بازارهای مختلف را آشفته کرده اما کسی هم حواسش به بازار رمضان امسال نیست.
نظارتی که هنوز به بازار رمضان نرسیده است

به گزاش سرویس اقتصادی باریش نیوز، رمضان امسال مردم در حالی به ضیافت الهی رفتند که ویروس کرونا بیش از دوماه است که بیشتر کسب و کارها و درآمدهای مردم را با مشکلات بسیار همراه کرده است.

برخی به سبب شیوع  ویروس کرونا از کار بیکار شدند یا کسب و کارشان به تعطیلی کشیده شده و هنوز این تعطیلی ادامه دارد و همین اتفاقات باعث شده درآمدشان تحت تاثیر قرار گرفته و  دخل و خرجشان دیگر با هم یکی نشود.

نمایشگاه‌های خرید ویژه ماه مبارک رمضان که هر ساله در آستانه فرارسیدن این ماه تا حدودی باعث تغدیل قیمت کالاهای مصرفی برای مردم می شد، امسال به دلیل شیوع بیماری امکان برگزاری نیافت.

اگر این روزها پای درد و دل مردم از اقشار مختلف بنشیند گرانی، کاهش درآمد و استرس‌های ناشی از شیوع کرونا وجه مشترک دغدغه های عمومی است و این نگرانی ها به ظاهر برای همه به نوعی وجود دارد.

گرانی افسارگسیخته در بازار کالاهای مصرفی گرچه قصه دیروز و امروز نیست و چند سالی است که مردم هر روز با شوک جدید حاصل از گرانی یک کالا در بازار روبرو می شوند، اما شیب صعودی افزایش قیمت آنهم در روزهای کرونایی نه تنها متوقف نشده بلکه در برخی از اقلام شدت نیز سافته است.

نظارت بر بازار به ویژه بازار کالاها و اقلام اساسی پروسه ای است که باید در طول سال به طور مستمر انجام شود تا دست سودجویان و دلالانی که افزایش بی رویه قیمت به نفع جیب خود استفاده می کنند، برای همیشه کوتاه شود و گرنه نتیجه اجرای موقتی طرح‌های نظارتی در بازار جولان افرادی می شود که کالاهای اساسی مردم را به هر قیمت که خودشان می‌خواهند عرضه می‌کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید