22:33|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1399 - 13:02
کد خبر: 14231

بیمارستان تخصصی زنان ارومیه در انتظار افتتاح

بیمارستان تخصصی جامع زنان ارومیه که چند سالی است گلنگ احداثش در ارومیه به زمین خورده، انگار به وعده افتتاح و بهره‌برداری نزدیک می‌شود.
بیمارستان تخصصی زنان ارومیه در انتظار افتتاح

سرویس سلامت باریش نیوز، پروژه بیمارستان تخصصی زنان که عنوان بزرگترین مرکز درمانی ویژه بانوان استان را با خود یدک می‌کشد چند سالی است که چشم انتظار تکمیل و افتتاح مانده است.

چند روزی است که زمزمه تکمیل و افتتاح این بیمارستان تخصصی در خیابانی که مزین به نام مجاهد نستوح آذربایجان غربی حجت‌الاسلام حسنی واقع شده، به گوش می‌رسد و نظام سلامت استان شمارش معکوس خود را برای افتتاح آن آغاز کرده است.

یکی از شاخص‌های سنجش سلامت در هر جامعه‌ای برخورداری از امکانات و تجهیزات پزشکی و دسترس قرارگرفتن آن برای عموم است، راه‌اندازی بیمارستان تخصصی زنان ارومیه که انگار کشمش‌هایی هم بر سر نامگذاری آن وجود دارد، می‌تواند آذربایجان غربی را به قطب توریسم درمانی شمالغرب با توجه به همسایگی با چند کشور دیگر تبدیل کند.

بیمارستان تخصصی زنان ارومیه در کنار افزایش میزان اشتغال در بین جوانان و بدون شک متخصصان حوزه سلامت می تواند نوید بخش روزهای بهتری برای درمان بیماری‌های تخصصی در حوزه بانوان باشد و از این نظر مشکل بیمارفرستی از این استان به استان‌های همجوار تا حد زیادی کاهش دهد و از این طریق بسیاری از هزینه‌ها را برای خانواده‌های بیماران کاهش دهد.

عملیات احداث بیمارستان تحصصی زنان ارومیه از سال ۱۳۹۶ در 4 طبقه آغاز شده و دارای امکاناتی نظیر بخش تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس، درمانگاه عمومی، درمانگاه تخصصی، مرکز تصویربرداری، ۹ اتاق عمل، ۱۵ تخت ویژه ICU، اتاق LDR، اتاق ایزوله، ۱۲ تخت NICU(مراقبت های ویژه نوزادان) و بخش‌های بستری است.

این بیمارستان به اذعان مسئولین نظام سلامت و بهداشت آذربایجان غربی پس از انجام فعالیت‌های محوطه‌سازی قرار است در آینده نزدیک به افتتاح برسد و چشم مردم ارومیه را به داشتن بیمارستانی مجهز روشن کند.
آذربایجان‌غربی گرچه در سال‌های اخیر جهش خوبی در حوزه راه‌اندازی مراکز درمانی و بیمارستانی داشته است ولی هنوز در کارنامه نظام سلامت این استان پروژه‌هایی هستند که تکلیفشان چندان مشخص نیست و نیمه‌کاره رها شدند در حالی میلیاردها ریال برایشان هزینه صرف شده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

هانا
1399/02/11 - 22:39

زمان استخدام دوباره بیمارستان زنان ارومیه و شرایط آن را لطفا بگید

دوستعلی محمد نژاد
1399/02/04 - 18:31

خیلی خوب است افتخار اذربایجان استدر کدام خیابان است