12:38|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1399 - 10:56
کد خبر: 14227
یادداشت:

خانه، سد محکم جلوگیری از شیوع کرونا

در پی ادامه شیوع کرونا و روند صعودی مبتلایان به آن،خانه سد محکم جلوگیری از شیوع کرونا است.
خانه، سد محکم جلوگیری از شیوع کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در آستانه عید نوروز خیابان‌های شهر و اماکن عمومی مختلف حکایت از ازدحام مردم را داشت اما طولی نکشید پس از تصویب فاصله گذاری اجتماعی در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد اماکن مختلف بسته شود و قوانین جدید دیگری اعمال شد که همه ما شاهد آن بودیم.

اکنون پس از گذشت تقریبا یک ماه طبق مصوبه ستاد ملی فاصله‌گذاری هوشمند در حال اجرا است، که براساس آن کسبه، ادارات و سایر اماکن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و مردم با رعایت موارد بهداشتی در بخش‌های مختلف می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند اما بی شک این به منزله اتمام کرونا نیست و هرگونه سهل انگاری می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی بر دوش جامعه بگذارد و دیر یا زود نتیجه آن هویدا گردد.

در استان‌هایی مانند آذربایجان‌غربی که آمار مبتلایان همچنان صعودی است انتظار می‌رود مردم توجه بیشتر به در مسئله در خانه ماندن داشته باشند و همچنین مسئولین باید ازجهات مختلف علت روند صعودی مبتلایان را ریشه یابی کنند و اگر کوتاهی مدیران در بخش‌های مختلف باشد دخیل باشد قطعا نیاز به برخورد دارد. بدون شک در شرایط جنگی تیرخطا قابل جبران نیست.

شاید شعاردرخانه ماندن این‌روزها بیشتراز هر موضوعی به گوشمان می‌خورد و کمی از شنیدن این موضوع خسته شده‌ایم اما کمی تامل در خصوص تکرار و اهمیت آن در جامعه برای همه ما مشخص می‌کند که خانه تنها سد جلوگیری از شیوع این مهمان نامبارک است.
 
همه ما می‌دانیم که کرونا با کسی شوخی ندارد و اگرچه زمان زیادی از شیوع کرونا در سطح کشور نمی‌گذرد اما آمار مرگ و میر و مبتلایان هموطنانمان به این ویروس دردناک است.که اگر بیشتر حواسمان نباشد دیر یازود گریبان‌گیر همه ما می‌شود و این یکه‌تازی تا زمانی که رعایت نکنیم خواهد داشت.

کلام آخر اینکه؛ مردم فهیم استان آذربایجان‌غربی امروز قهرمانان زندگی ما پزشکان و پرستارانی هستند که سال‌ها تلاش کرده‌اند تا به اهدافشان برسند، این‌روزها مدافعان سلامت خسته اند و برای حفظ جان من و شما در خط مقدم مبارزه با این ویروس می‌جنگند. بیایید قدردان زحماتشان باشیم ، آنان را قربانی خوشی‌های مقطعی خود نکنیم  و با در خانه ماندن زنجیره شیوع این ویروس منحوس را قطع کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید