15:38|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1399 - 11:50
کد خبر: 14215
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تخصیص اعتبار یک میلیارد و 700 میلیونی برای گردشگری استان

برای رونق بخش گردشگری آذربایجان غربی از محل اعتبارات سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک مالی اختصاص یافته است.
تخصیص اعتبار یک میلیارد و 700 میلیونی برای گردشگری استان

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: از محل اعتبارات سال 98، سه میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری به سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعطا شد.

وی افزود: از مجموع سه میلیارد ریال کمک مالی انجام شده 500 میلیون ریال برای مرمت قلعه بدلبو ارومیه، یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای بخش گردشگری و مابقی برای حمایت از پیشکسوتان صنایع دستی اختصاص یافت.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در راستای ترویج و رونق گردشگری، برگزاری دوره‌های آشناسازی و برگزاری هفته فرهنگی توسط تشکل‌های مربوطه، حمایت از مالکان بناهای تاریخی برای مرمت این بناها، حمایت از پیشکسوتان هنرمندان صنایع دستی انجام گرفت.

جباری همچنین در ادامه با بیان اینکه روکرد فعالیت‌های گردشگری استان حرکت به سمت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است، تصریح کرد: مجوزهایی که برای ایجاد هتل‌ها و مراکز اقامتی برای بخش خصوصی صادر و متعاقب آن انواع حمایت‌ها و تسهیلاتی که به آنها ارائه می‌شود، هرکدام به نوبه خود در اشتغالزایی و رونق و جهش چرخه تولید تاثیر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: امسال نیز برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های محوری برای معرفی و توسعه گردشگری استان است که در صورت فراهم شدن شرایط انجام می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید