11:02|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 - 09:01
کد خبر: 14202
دردسرهایی که تمامی ندارد:

وام کرونا خودش عامل انتقال شد

سرگردانی و تجمع مردم برای خرید سیم کارت جهت ثبت نام وام یک میلیون تومانی روز گذشته اتفاقی بود که خود می‌تواند عامل اصلی انتقال ویروس کرونا باشد.
وام کرونا خودش عامل انتقال شد

 سرویس اقتصادی‌ باریش نیوز، از شامگاه  ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ کار ثبت نام وام یک میلیون تومانی برای متقاضیان این وام از طریق ارسال پیامک به تلفن‌های همراه سرپرستان خانوار با سرشماره v.refahi آغاز شد.

هر چند استفاده از تلفن همراه برای اعلام تمایل یا عدم تمایل سرپرستان خانوار‌ها برای دریافت این وام یک میلیون تومانی، شیوه مناسبی به نظر می‌رسد اما در این میان مشکلات زیادی نیز برای متقاضیان به وجود آورده است.

 یکی از شرایط دریافت وام یک میلیونی، داشتن سیم کارت به نام خود سرپرست خانوار است که از آن طریق بتواند پیامک ارسال کرده و وام یک میلیونی دریافت کند.

اما گویا بسیاری از سرپرستان خانوار سیم کارتی به نام خود نداشتند و این امر باعث شد تا روز گذشته با توجه به تقاضای بیشمار مردم برای دریافت وام یک میلیونی و خرید سیمکارت به نام خود سرپرست خانوار مقابل دفاتر پیشخوان دولتی شاهد انبوهی از تجمع مردم بودیم که این خود عامل اصلی در انتقال ویروس کرونا است.

متاسفانه این امر اتفاق تازه‌ای در اقدامات کشوری نیست که بدون اینکه مردم را به دردسر بیندازند با برنامه ریزی‌های اصولی و هوشمندانه بتوانند از مردم نیازمند دستگیری کنند.

پایگاه خبری باریش نیوز در چند روز اخیر پیام‌های زیادی از سوی مخاطبان خود مبنی بر مشکلات ثبت‌نام وام یک میلیونی دریافت کرده که در حال پیگیری و اطلاع رسانی بیشتر اخبار به متقاضیان دریافت وام یک میلیونی است.

روز گذشته و امروز صبح تجمع زیادی از متقاضیان دریافت سیمکارت در مقابل دفاتر پست خوان شهر مشاهده شد، اما انچه در این میان قابل تامل است، حضور افراد میانسال و سالخورده است که برای دریافت وام یک میلیونی به جای ماندن در خانه برای درامان ماندن از ابتلا به کرونا مجبور شدند برای تهیه سیم کارت به نام خودشان از منزل خارج شوند و اصلا معلوم نیست این افراد تلفن همراهی دارند که از سیمکارت خریداری شده استفاده کنند و یا باید بازهم دست به دامن این و آن شوند.

متاسفانه تجربه اجرای کارهای کشوری به تکرار ثابت کرده است که کمیت برنامه‌ریزی مسئولین در دریافت اطلاعات از مردم برای ارائه یک خدمت ساده همیشه لنگ زده است و در این روزهای کرونایی این مشکل همچنان ادامه دارد تا بلای جان و سلامتی مردم شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمدعلی فرزانه
1399/01/31 - 20:58

سلام من یک کارگرفصلی هستم ب نون شبم موندم خجالت زده زن وبچه ام چرابه من وامکروناتعلق نگرفته لژفاپیگیری کنید4712

حسین ضاحی نیا
1399/01/31 - 20:56

سلام بنده الان یکسال متاهل هستم مستاجرم بخدابیکارم حتی عروسی نگرفتم همینطوری رفتم سرزندگیم الان حتی یخچال وتلوزیون ندارم چرابرای من وام نریختین بخدااجاره خونه ام مونده لطفاپیگیری کنید